• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

Just det, 18-månaders! Coolt att louise är så tidig, känns lite surrealistiskt när jag tittar på mina barn, hahaha. 10-15 ord! Conny hade max 5 då och lillebror har ännu färre (16 mån snart).
    Och hos oss kollar de "var är magen" osv, så det är som sagt olika. Conny kunde magen minns jag, men inget annat. Fast vi hade ju inte övat heller.

Jag har kort på connys första huvudfoting som han ritade i somras (med gatukritor, så det var svårt att spara det på annat sätt ), några fler har det dock inte blivit. Han vill mest att vi ska rita det han säger.

Lillebror trivs förresten toppen på dagis, och vi tackar för att han lärt sig äta själv, försöker klä på sig själv och sover bra på nätterna igen. Vaknar för tidigt bara, men lägger man sig kl19 har man kanske sovit klart halv 6...

Nä, fotoböckerna var det...

• Lapinette

Undrar och har försökt kika lite efter Frejis. Cicci, har du hört något?

Annars så har maken kommit hem ! Och jag lagade lite favvo mat och öppnade en flaska rosé från vårt besök i Cannes. Så mysigt att han är hemma igen. Fast han bara varit borta ett par dagar.

• viktualia

är hemma efter en tur till storstan... rimliga förseningar har passerat...

godnattkramar!

• start september

En adventskalender inköpt på Barnens Hus blev det här, en helt vanlig med luckor. Jag var så sent ute så TV-kalendern hittade jag inte och jag har inte sett någon på ICA eller från någon idrottsförening. En stor hit än så länge.

Jag är uppväxt med paketkalender så det ska det bli lite längre fram. Chokladkalender fick jag aldrig ha och det ska jag försöka undvika tror jag.

Till slut fick läkaren tag på mig och det finns inget i provsvaren som är uppenbart tok. Någon koagulationsparameter är för låg, vilket skulle kunna betyda att blodförtunnnande är olämpligt, men det tyckte inte läkaren. Så nu blir det Fragminsprutor från plus. Lite läskigt men det tas prover efter ett par veckor så blir det för tunt blod så får det väl regleras då.

Så nu hoppas jag på BIM, borde vara i helgen.

• BrudSommar2006

Det var i alla fall lite samma färgskala på Telis nu så man inte blir helt förvirrad!

Iris får godis på lördagar men vi håller nere mängden. Ett tag frågade hon efter glass hela tiden men tack och lov har hon slutat tjata om det hela tiden nu.

Ikväll kräktes hon lite stackarn men det kan inte vara magsjuka, hon har ju varit hemma en hel vecka nu, det måste vara förkylningen som gjorde det, hon hostar ju och har en massa slem i halsen, hon är ju fortfarande hes. Inte åt hon någon middag heller för jag var hård och gjorde inget annat åt henne fast hon protesterade och inte ville ens smaka för det var vegetariskt, hon åt två skedar ris bara. Hon brukar fråga efter en smörgås då men det gjorde hon aldrig ikväll. Först somnade hon i sacco-säcken, sedan skulle vi duscha och borsta tänderna och sedan var det läggdags utan att någon hann tänka på det.

• start september

Och jag har läst FASS där Fragmin ska vara säkert för embryo och foster och inte passera genom moderkakan så det känns tryggt.

• Tinga

Hej allihop! Hinner tyvärr inte vara alls här just nu ; fullt ös på jobbet, men jag kommer på tråddejten på lördag. Är det Tre liljor i Värnamo kl. 12 som gäller? Något annat särskilt jag behöver tänka på? Hoppas verkligen att vädret inte ställer till det alltför mycket, för vi har ju allihop en bit att åka.

Var själv ute på ett äventyr inatt, som inte alls är så spännande som det låter ; bilfärd från Hamburg till södra Sverige i snödrev är ingen hit alls. Till slut kom vi iallafall hem helskinnade, men det tog sin lilla tid.

Kram på er allihop! (Ursäkta att jag inte kommenterar något, men jag har inte ens hunnit läsa alla inlägg på den här sidan. Hoppar in lite snabbt någon gång under dagen imorgon, och kollar vad som gäller för lördagens träff.)

• Oupsie

Hej allihopa,

En mycket trött Oupsie kryper in. Jag kommer inte med till trådträffen på lördag, hur gärna jag än vill så får jag nog inse mina begränsningar. Fixar inte att åka så pass långt. Eller långt och långt, det är kanske inte så långt, men för långt för mig, ahh ni fattar.

Anledningen till att jag inte varit inne på ett tag är att jag försöker jag göra färdigt en hemtenta, och det går så j*vla dåligt så jag knappt vet vad jag ska ta mig till. Jag är så trött, så trött och jag har svårt att koncentrera mig. Vill bara lägga mig ner och sova. Hursomhelst så fick jag till och med två dagar extra på mig, vilket var snällt, men jag kommer nog ändå inte att hinna svara på alla frågor . Känner mig så j*vla dum som inte fattar vad jag läser, allt bara snurrar runt i huvudet. Och denna trötthet... idag har jag druckit två koppar kaffe. Kanske inte så anmärkningsvärt tycker ni, men två koppar kaffe är nog vad jag har fått i mig sammanlagt under hela min livstid tidigare, så kanske ni kan förstå min desperation? Gaah !

Ego och svordomar från mig, har skummat en del men har redan glömt bort vad jag skulle kommentera (f'låt) så jag vinkar till er alla och skickar kramar till alla som behöver! Hoppas att jag snart hinner titta in här igen.

• Oupsie

Åhhh, lycka till Snaily! I fall jag inte hinner in igen innan det sätter igång. Men jag tippar på den 8 december och det är ju några dagar till .

Och tummarna hålls för BIM för September, och Hattis hade också BIM i helgen va? *håller tummarna för er båda*

• FruCicci

Lappis, jag har inte hört något. Har verkligen försökt massor, men jag låter henne vara, tids nog kanske hon vaknar till liv och berättar sin historia och vad som hände före och efter.

Snaily, på söndag kommer hoan Eller ? Är du på BB nu?

Ag 18 månaders, så skiljer det sig nog från komun till komun, jag är bara glad att hon lyckades göra det där tornet med klossarna, för det har jag inte ens övat på. Sen att rita en blomma, barnsköterskan satt och ritade blommor på samma papper och mormor och jag har ritat det med henne, så kanske inte så imponerande ändå.... När jag ritar med barnen och kladdar på samma papper så ritar jag alltid blommor, så enkelt, eller ibland en streck gubbe, min fantasi är inte så bra Hur som helst, hon är lite tidigare, men det är ju tjejer. Och det där med orden, tydligen räknar vov, bä, och mu som ord Så ni kan ju alla plussa på era barns ordföråd lite

Ag godis, så är mina barn som Hektor med flera, de gillar inte godis, jag har erbjudit Louise choklad, men hon tycker inte om det heller. Jag är jätte glad för det. Victor gillar bara choklad, och jag ger det på fredag och lördag och då handlar det om ett fåtal bitar. Men i juletid så måste man ju få lite extra, det håller jag med om.

Koko, vi gav Victor choklad så fort han suttit fint på toaletten och levererat en jätte slang Funkade för oss, det är ju viktigt att verkligen ge dem en belöning och är det choklad som är "the shit" så kööör så det ryyyker

I kväll ska vi på smokingmiddag med jobbet, på Nalen, känns lite dansbands ställe, vi brukar vara på berns och Grand Hotell, men de har börjat snåla lite Måste ner i källaren och leta reda på mina gamla glamour klänningar, det var ju ett tag sedan sist (iaf 1 år sedan). Ska bli kul.

Håller med tummarna för alla som inväntar BIM, jag har inte så bra koll då jag pausat så länge.

Sweet, hej gumman! Hoppas din lunch vad trevlig

Nu måste jag verkligen börja jobba lite, fick höra av en kollega att jag har suttit och twittrat lite länge, ha ha ha, han skulle bara veta

Inte att förglömma, FREDAGS SKÅL och Mugglans fuldans

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!