• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-02 14:43:44 följande:
    Iris har den paketkalender som jag hade när jag var liten. Knepigare blir det ju sedan när de är två för vi har ju bara en.
    BS - gör som min syrra - hon utökade aldrig med fler paketkalendrar i takt med att familjen utökades - när de hade två barn, fick de dela på 12 luckor var, sen när den tredje fötts, så blev det 8 luckor per barn. Tycker det låter som ett rätt vettigt upplägg - 3 x 24 presenter skulle ju bara vara way too much jobb, även 2 x 24 tycker jag! Har funderat på paketkalender, men så var det en lillebror som kom emellan, så det får vänta tills nästa år. Har dock köpte en klassisk adventskalender på Bokia till henne & hon öppnade nyss typ tio luckor... Fast nu har hon visst stängt igen dem igen

Hade aldrig chokladkalender som liten & jag är inte sugen på att introducera det här heller. Gjorde flera egna som liten med & bytte med brorsan minns jag. Så nu när jag hämtade Amanda idag, så var det lite deja vu-känsla, eftersom de gjort just kalendrar idag hos dagmamman

Aha, så ICA har fortfarande kalendrar, det hade jag alltid som liten (inte så konstigt med tanke på min bakgrund...). Hmmm, inte sett det på Maxi, kanske bara är mindre butikerna som delar ut?

Radio- & TV-kalendern fick vi fem syskon dela på minns jag.

Cicci - gott att se dig! Lustigt att du skriver om Frejis - jag tänkte på henne så sent som igår & var inne på hennes FB-sida för att kolla efter news.

Första dagen som mannen jobbar full dag igen idag Men än så länge är läget under kontroll Imorgon är jag ensam med båda barnen hela dagen, men det ska säkert ordna sig. Just nu sitter Amanda & pärlar & lilleman sover. Gott!

• Piggelin1

Snaily - OM ngt skulle hända inom en snar framtid - STOOOORT lycka till (lika bra att säga det redan nu!) Hoppas du slipper gå så många dgr över tiden som jag nu gjorde med lilleman! Amanda var precis lagom, kom två dgr före BF.

• porchez

Hej hej hallå! ---Vinkar till Cicci, Roligt att läsa vad du har för dig och hur utvecklingen på dina barn! Skönt att det fungerar på jobbet igen. Och att du fått in AM på ett hörn, det har jag missat --Snaily slänger iväg ett lycka till redan nu! Vet aldrig när det bör av på riktigt, även om det förmodligen går över några dagar, det känns som alla gör det ---- själv är det min tredje dag hemma från jobbet och jag har fått tre telefonsamtal och ett sms från jobbet. Verkligen skönt att man får vila sig frisk annars så avlöser TVserierna varandra här...

• Piggelin1

Heeej Porchez! Har ju glömt kommentera att du skrivit att du mår bättre & att samtalen med kuratorn gjort nytta! Verkligen bra nyheter!! Kram!

Krya på dig också!

• muggles

Porchez: klart du är välkommen, det vet du!

Cicci: kul med ett livstecken ifrån dig. Snajsigt av Louise att rita en blomma redan, det har inte Moa gjort än så länge. Jag skickade medd till Frejis på FB för ett tag sedan men inget svar. Vänner har också sökt kontakt men utan svar. Känns lite oroligt faktiskt. Jag tror också att ngt tråkigt hänt. Kanske hon mår väldigt dåligt och inte orkar kontakta ngn? Hade allt gått bra så hade hon nog uppdaterat sin FB tror jag.

Snaily: fin mage du har! Min såg aldrig så där rund-som-en-boll ut på slutet men det var nog för att Moa redan fixerat sig ganska tidigt.

Jag har varit och tränat idag igen, känns såå gött! Jag mår så jäkla bra av det Kör bara gym med lite maskiner, lite bäckenmuskulaturträning (väldigt soft), och lite cykel. Inget hetsigt och inte skuttande, funkar hur bra som helst.

Jag är verkligen så tacksam och glad för de här små i magen!

EA: stor kram till dig! Klart det tar ett tag att ta sig ur depphålet. Men vi skulle bli så glada om du ville/orkade joina på lördag (men känn inget tvång)!

• FruCicci

Mugglan,

Vänner smsade mig idag faktsikt ag att hon ej får feedback från Frejjan. Jag har varit i kontakt med en annan i tråden som meddelat att hennes FB sida blivit uppdaterad med lite konstiga och oväntade saker på familjefronten och sedan har hon stängt ner sin sida nu.
    Tids nog så hör hon väl av sig...

Ag Louise och hennes blomma, så har vi ritat och ritat och ritat med henne. hennes mormor ritade hela helgen med henne, så hon har väl fått till det lite bättre än medel ritaren vid 18 månader, men men.... Hon är väldigt aktiv (något har från mig) och gillar att hålla på hela tiden och inte sitta still och titta på film, så då utvecklas de väl lite snabbar på vissa områden. Både bra och dåligt.

Kändes som värsta "skytet" från min sida med mina inlägg, så försöker dämpa det hela lite

• FruCicci

Du ser kära Mugglan, du kommer vara snyggast i Götet sommaren 2012

• muggles

Det är ngn jävla Goran som har kontaktat mig på FB. Först skickade han en vän request som jag ignorerade (declinade). Nu har han skickat ett meddelande till mig att jag ser trevlig ut bla bla. Jäkla obehagligt.

• muggles

Cicci: knappast! Den här tjejen verkar jobba med träning. Men va fasen, det kan vara lite inspiration?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!