• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

shit kollade nyss på lyxfällan på tv 3.. på riktigt så drack familjen, mest mamman nästan 390 liter pepsi om året..... snacka felprioriteringar när man har sjukt mycket skulder.. mår nästan lite illa när jag tänker på all den läsken...

Har gjort dom saker jag hade på min lista idag, skall bara skriva till FK och beskriva mitt arbete och hur min diagnos påverkar mitt arbete.. 

• BrudSommar2006

Jag skulle aldrig ha skrivit något om Astrids framsteg på sovfronten för nu har det alldeles gått åt skogen! Jag fattar inte, vi kom så långt att vi hade en amningsfri natt och dessförinnan snuttade hon bara en gång på varje sida framåt femtiden på morgonen och ingenting fram tills dess. Nu är vi tillbaka till snutta hela nätterna igen, annars illvrålar hon. Igår natt vrålade hon som en besatt från klockan tio till klockan tre, alltså i fem timmar innan jag kände att jag inte klarade mer och fick ta till snuttning igen. Då hade jag försökt med flaska vatten ifall att hon var törstig, nappen bara slängde hon och hon fick välling innan läggdags. Sedan somnade hon och sov på en gång, fast nu vaknar hon ju hela tiden igen och hon vägrar ta napp på nätterna helt plötsligt igen, fast det går fortfarande bra med nappen på dagarna när hon sover. Jag fattar ingenting, skit och skräp.

• BrudSommar2006

Iris hade paketkalender redan förra året som mina föräldrar fixade, de har även fixat den i år. Det var en del paket med russin och så i, annars lite småsaker som småtomtar och sånt, sedan köpte de saker som gick att dela upp på många paket, tex en läkarväska och så fick hon termometern ena dagen osv, likadant med saker till hennes kök. I år blir det ju lite lättare att hitta på saker för dem antar jag, Astrid får ingen kalender förrän nästa år.

Annars har Iris i år både chokladkalender, tv/radiokalendern, en kalender som hon fick genom barnens bokklubb, Icas kalender och en från Akademibokhandeln där man lyssnar på en sagosnutt på ca tre minuter varje dag innan man öppnar luckan. Så här har vi att göra, vilket ju varit tur den här veckan kan jag säga. Fyra dagar hemma själv med två barn och man blir lite sliten...

• nennesjuttioåtta

BS – typiskt att det blev bakslag, det kanske var jag som jinxade?

• nennesjuttioåtta

Parnassia – tänkte inboxa dig en länk men hittade ingen bra.

• MSW

Hej hej! Har bokat klipptid, så imorn ska jag få lite kortare hår! Nice! (---) bs:trist med sömnen, ibland förstår man verkligen inte alls varför något funkar/inte funkar!

• nennesjuttioåtta

trehundranitti liter läsk?!?!? Det är väl 75 sockerbitar i en 1,5-liters cola, har jag för mig. fina, ludna tänder de lär ha. *ryser*

• MSW

Ang kalendrar har jag gjort en kalender till A (2år och 3mån).. Det han får i är såna små russin/torkad frukt paket som jag antar ore syftade på! Några legogubbar, några klistermärken och godis i några.. Hade annars en tanke på att köpa en låda med duplo och ge ett par bitar om dagen.. Fast jag tror inte att A förstår grejen riktigt, utan det är nog mer för att jag tyckte det var kul när jag var liten!

• FruCicci

Hej tjejer!

Här jobbar man som en galning, vi är inne i Q1 och det är business på hög nivå.

Ni får ursäkta att jag inte kommenterar så mycket nu, för jag hinner inte. Men ville vinka in till mina sköna damer i december vintern.

Så härligt med all snö! Det är ju helt fantastiskt! Måste plocka fram Victors snowracer så jag kan dra barnen på den till dagis i morgon!

Nenne, tänk att lille Pricken är 3 månader och en riktigt stor kluns, det är bra i RS virus tider och annat, han har att ta av.

Min lilla Louise fick med spruta i veckan, det var 18 månaders koll. Hon var jätte duktig, både vad gäller sprutan och bygga klossar och måla "blommor". Hela 83 cm och 10,5 kg. Stora damen nu som börjar få lite långt hår med, så jag är helt lycklig.... äntligen lite hårspännen och rosetter.

Frejis lyser med sin frånvaro överallt, jag har mailat, smsat och försökt ringa henne massa gånger sedan slutet av oktober, jag antar att det betyder  dåliga nyheter Annars hade det varit annat ljud i skällan.

Telis, grattis till jobbet, jag vet inte om jag sa det när vi satt och drack vin sist, hade du fått det då?

Tinga, såg att det gått bra med killarna och ätande, vad skönt!

EA, jag är uppriktigt jätte ledsen för din skull, vad tråkigt att det slutade så. Det ända glädjande om det var ett tidigt missfall är att kroppen kan vara mer mottagligt om man tjoffar på igen.

MSW, du frågade för 100 år sedan, jag bytte aldrig jobb. Jag har det så bra just nu i och med att jag har små barn. Jag får bra betalt och har full 100% ig lön, men jag jobbar kanske 75-80% och åker oftast taxi till dagis på företagets bekostnad... så jag stannar lite till. Det ringer rekryterare då och då, men jag är lite feg.                                   Sen har jag funderat seriöst på att läsa till sjuksköterska, och sen välja inriktning mot antingen distriktsköterska, barn&ungdom alternativt barnmorska Men vet inte om jag orkar med mina små gullungar just nu... vi får se, jag har iaf planer

Vickan, hoppas du inte sitter fast på tåget nu, såg att du skulle till storstan idag

Vinkar till alla och skickar lite cyberkramar och pepparkakor

• smint
    nennesjuttioåtta skrev 2010-12-02 13:42:14 följande:
    trehundranitti liter läsk?!?!? Det är väl 75 sockerbitar i en 1,5-liters cola, har jag för mig. fina, ludna tänder de lär ha. *ryser*
    ja usch.. sedan när dom var på återbesök hos paret efter några veckor så hade hon bara druckit 1/2 glas sedan dom var där senast.. så hon fick sig kanske en tankeställare... 
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!