• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

AM
    Ja tack!

Cicci

Inga som helst symptom! Förutom att jag sover lite sämre på nätterna, vaknar hela tiden, inatt drömde jag mardrömmar hela tiden.
    Men det betyder säkert ingenting.
    BF på måndag.  Fast egentligen idag om man räknar efter befruktningsdatum!
    Sjuksköterskeutbildning tycker jag låter som en spännande idé för dig, väldigt annorlunda mot vad du gör nu kan jag tänka mig!

• FruCicci

Hej PB, jag tror tyväårr inte rättegången gick så bra. Hade den gjort det så hade hon ju meddelat oss, iaf mig som har träffat henne och STÖTTAT henne en massa, men inte ett jä-la ljud. Jag är lite sur för det men samtidigt måste man ju acceptera att om det hänt ngt så behöver hon tid att bearbeta det på sitt sätt. Det kan ju vara bra grejor med och att soc har bett henne att ligga lågt och bara vara med bumsis nu, men då borde on väl sagt det? Jag är lite skeptiskt och har mina egna funderingar om vad som har hänt.

• fru AM

Snaily: där är du ju! Ska jag ta mig i kragen och släpa mig själv till posten med mobilen och det andra eller har du gett upp och köpt en?

• snaily

Jag tror er Nenne-dejt var bestämd till kl 14?

• FruCicci

Snaily, jag det är inte ens i närheten av vad jag gör nu. Nu är det business med kostym på Skulle vara så skönt att slippa ta på sig kostymer varje dag och fina toppar under och köra detta racet och bara ta på en vit städrock och se till att alla mår bra eller se till att BARN FÖDS kan du tänka dig mig förlösa dig? ha ha ha

• snaily

AM
    Har fått en mobil av syrran men en till kan väl inte skada!

Cicci
    Inboxar dig ang en grej snart...

• fru AM

Snaily: jag skickar - stackars Ynglet kommer bli vindögd av alla mobiler son snurrar åt olika håll ... Ni kan ju byta då och då ...

• snaily
    FruCicci skrev 2010-12-02 14:11:00 följande:
     kan du tänka dig mig förlösa dig? ha ha ha
    Japp, det kan jag faktiskt tänka mig tror jag! Men tyvärr tror jag inte du hinner klart utbildningen innan det är dags för mig att föda!
  • snaily

AM
    Du får gärna slänga med den där lilla kudden och det du skrev om förut, om du har det kvar.

• fru AM

Jag tippar att Ynglet kommer 10 december - 16.41!

(tro vad ni vill)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!