• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Snigel-vi fick INTE vare sig chokladkalender eller Tv-kalendern. Man fick gratis på konsum och ica minns jag. Och någon gång hade jag en fiiiin med glitter och änglar på.

När är det de ska klara att rita de där huvudfotingarna? 3 år?

• BrudSommar2006

Hej Cicci! Hur går det med pottan för Louise? Hon verkar så tidig med allt, vad kul!

Men är det ingen som hört från Frejis, det hade jag missat!

Det känns ju lite konstigt att det bara är att göra sig av med alla bebisgrejer vartefter nu. Fyra påsar bebiskläder har jag hittills ståendes, jag orkar snart inte vänta på att någon ska få en tjej så att jag blir av med dem, second handaffärerna här svämmar ju över redan så ingen idé att prova där, kanske finns det någon klädinsamling någonstans men snart blir det soptunnan känner jag.

• BrudSommar2006

Jag har redan glömt huruvida Iris fick rita något på treårskontrollen.

Iris har den paketkalender som jag hade när jag var liten. Knepigare blir det ju sedan när de är två för vi har ju bara en. Jag tror att jag hade både tv-kalender, chokladkalender, Icas och vad det nu var. Om det var varje år minns jag ju inte. Förmodligen var jag rätt gammal, annars skulle jag väl inte minnas det.

• FruCicci

hej BS gumman!

Louise är ingen fena på pottan, men hon sitter på pottan på dagis och hemma, kommer det så kommer det och det är inte ofta det kommer just i pottan, men visst har hon lyckats. Jag tänker inte stressa henne med den biten! Det är bara kul när det funkar. Hon är väldigt tidig med det mesta, jätte stor skillnad mot Victor, men återigen alla barn är ju olika och jag tror att 2an blir lite tidigare för det får minsann lära sig från början

Jag har suttit i 2 dagar och rensat ut leksaker och kläder och annat. Herregud en hel ica kasse med massa små mjukisdjur och prasselböcker och sådant som skallror etc. Jag kan inte slänga det, jag ska sprar om jag får min efterlängtade 3a någon gång nästa år Sen är det ju bra att han om man får bebis besök....  men vi ska sälja babysitter och hoppgungor och sådant, om vi skulle få en till så sa maken att då får vi köpa nytt. Inte mig emot.

• FruCicci

BS jag menar att 2an får lära sig genom syskonet skulle det vara, de iaktager ju allt det större barnen gör och därmed blir tidigare och lär sig saker från en tidig ålder.

• fru AM

Det var himla kul när BVC plockade fram den sparade teckningen från 18-månaderskontrollen och visade Livia i tisdags på 4-årskontrollen och pekade på utvecklinge. Kludderudd och ett kryss mot en signerad prinsessa med ögonfransar, tänder, krona ...

• FruCicci

Jag hade bara en kalender, det var nog Icas. Min bror fick en också. jag var nog med lite äldre, iaf så gammal så man fattade detta med julkalendern kanske 6 iaf. Mina barn är inte intresserade. victor gillar ju fortfarande teletubbies, suck.... Och Pippi och alla Astrid lindgrens filmer (tack o lov, för de är jätte trevliga)

• FruCicci

Sparar de teckningarna på BVC, det hade jag inte en aning om! Det var ju jätte kul! Jag kommer inte ens ihåg Victors 18 månaders koll, ska bli spännande att se vad han ritade för streck när han var 18 månader, vi ska väl på 4 års kollen om ett halvår då

• FruCicci

Vink vink

nu måste jag jobba på, fick ett avbokat möte så jag tog mig friheten att titta in till er.... kram

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!