• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Ea och Lappis: jo det hade nog hon också gjort  Men nu får vi kompromissa här hemma  men som sagt man skall ju komma på 24 bra saker också som inte kostar skjortan.. aja nästa år så   kanske finns en vanlig kalender kvar i affärerna än. 

• nennesjuttioåtta

Lappis – ryser vid minnet av ditt X. Fy vilken långdragen, jobbig historia! Och bajs med kön som sniglar sig fram!

Apropå snigla – hohooo snailyyy! Dagsrapport! Och om du har vägarna förbi apotek – köp en flaska paraffinemulsion för att kunna skita mjuka fina korvar utan ansträngning sen. Mitt bästa tips. Och lycka till, för nu kan det hända när som helst!

klockarbol – Usch vad trpkigt med hunden, som om det inte räckte med elände och hjärtesorg! Hoppas du orkar in här, vi är oroliga för dig!

EA – varmaste kramen! och vilket otacksamt jobb de där paprikorna är!

smint – ni kan ju göra som min svårmor – nu när vi är så stora så får vi bara paket i kalendern varje advent och inte arje dag (nu är vi ju sällan där men det får vi ta igen när vi väl är). Vi får iofs någon tomte varje år och trisslotter, inte så kul för en 2,5-åring men något kul kan man ju hitta på. Russin?

sweetie –

September – hoppas läkarn fått tag på dig idag!

ego – igår fick Pricken sprutor i sina feta lår. Det gick bra och än så länge mår han som vanligt. Det enda var väl att han var vaken igår i 4 timmar i sträck – REKORD! och sen sov han gott hela natten, utan att stöka som han gjort de senaste nätterna (han stånkar och sparkar med fötterna) och åt vid midnatt och sen halv 6. Plutten! 8 kg kärlek!!!! Eller 8095 g om det ska vara noga.
    Idag är det schveinigt kallt ute, men vackert med strålande sol och gnistrande snö! Ikväll blir det julstök och godistillverkning! Och som om inte livet redan var toppen så är även Nancy lugn och mysig om nätterna, och använder t o m kattluckan i bistra vinternatten. Sen värmer hon sig under täcket hos oss., men utan att leka flipperkula innan

• Ore

smint: När jag var liten hade jag en adventskalender (broderad) med godis 6 dagar i veckan och paket på söndagar Vill ni inte ge godis så kan man ju, om man vill ha en kalender, ha små russinpaket eller liknande på. Finns pyttesmå bland barnmaten i 'min' affär, har jag sett... Men det går nog lika bra att vänta ett år eller två.

Sweet: Härligt det låter med en jul hemma, istället för en stressig jul med jetlag och flänga hit och dit! Hoppas det går bra för din väninna, med tumören (var det väl...?)

Porchez: Underbart att du mår bättre nu (bortsett från febern då, krya på dig!) Vet också vad träligt är, även om det inte används så jätteofta...

Snaily: Säger också LYCKA TILL, så att det är gjort i alla fall

Lappis: Fasen att det tar så lång tiiiid i kön... Önskar er ett jättesvisch framåt, för plusvågen som vi önskade oss har kanske inte gett resultat än.

September: Hoppas du får tag på läkaren!

PB: BRA GJORT att boka en tid, hoppas du får träffa en jättebra läkare!

BS: Otäckt med din släktings pappa...

Fru E: Heja dig, tråkigt att du får så mycket "skäll" i ditt jobb. Imponerad att du orkar, jag har litet svårt att klara när folk är arga på mig, skulle nog krypa in under täcket och gråta över det för jämnan ungefär...

Nej, om jag skulle ta och börja fixa i ordning mig och lillkillen. Vi hade en diger planering för dagen, men första halvan av dagen som involverade ett besök sprack när den vi skulle besöka var sjuk...

• Ore

I paketväg kan man ju även ge strumpor och liknande Sånt som man skulle köpt ändå...

• nennesjuttioåtta

BS – just det, usch vad tråkigt med din släktings pappa! men jag noterar ändå dina framsteg med Nattnuttarn, grattis!!!!!

• Parnassia

EA - hoppas du orkar komma på lördag! Vore kul att ses igen!

Nenne - Skönt att Pricken mår bra trots sprutan. Och han är en riktigt klimp förstår jag. Lilla är snart 8 mån och vägde igår på kontrollen 8280g.

• nennesjuttioåtta

Parnassia – oj , ja han är en stadig bit. Men än så länge hyfsat proportionerlig iaf, 66 cm lång. Och jag blir jävligt stark i rygg och armar, särskilt när det ibland bara funkar att gå-amma. Jag kommer se ut som hon på lokalnyheterna som inte ens har tuttarna i bild.

• Parnassia

Nenne - Lilla är 70 cm.

Stora var lite större vid 8 mån - 70,5cm och 8750g.

Hur gammal är Pricken nu?

Och VEM är det på nyheterna du menar? Nu blir jag ju nyfiken!

• nennesjuttioåtta

Parnassia – han blev 3 månader i fredags. Heheh eftersom du inte bor i samma distrikt som jag så har du nog inte sett henne. Lite taskigt att lägga ut en länk här..

• Parnassia

Nenne - sant! Vi kanske ska avstå från att hänga ut folk personligen .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!