• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Sweet
    Tack, nu är allt bara fint! Har ju fått göra två tillväxtultraljud för att kolla lite extra och allt har varit HÖGST normalt, mycket skönt!

Kängu
    Den vill jag läsa!

Kom på en till: Friskis & Svettis!

• kängu

Haha och bara för det så gjorde jag en särskrivning

• snaily

Sweet
    Så du menar att Friday snuggle inte är lika vedertaget som svenskans fredagsmys?

• kängu

Sweet, fika är ett väldigt bra ord tycker även jag Kul att du tittar in!!

• sweetstreet

Snaily,

vad skönt att allt sett bra ut! Och nu är ni ju nästan framme!

Såg du min kommentar ang din familjs reaktion på att ni inte kommer ner för att visa bebisen. Jag står som sagt på er sida! Tråkigt för din mamma som ju är sjuk och därmed inte kan välja att resa till er, me sådant är livet ibland. Inte alltid sådär perfekt som man skulle önska och då får man själv och ens omgivning helt enkelt försöka göra det bästa av situationen! 

Skype fungerar utmärkt! har ni webbkamera???

• sweetstreet

kängu,

tack!!!

Haha ja fika är toppen! Försöker lära mina icke-svenska vänner detta och jag tror att de hittills gillar det

Snaily,

Friday Snuggle är INTE så stor här faktiskt......

• Fru E

Jag lever kvar i min lilla deppbubbla ett tag till tror jag........har inte riktigt hittat upp till julstämningen mm men det kommer kanske har svårt att ta tag i saker och ting och tycka det är roligt men det hör nog till antar jag.
    Stormen på jobbet ökar nog snart till orkan efter ett byamöte idag som jag tackade nej till för att undvika pajkasning, räcker med att ha blivit kallad idiot och icke mentalt frisk huuuu

I övrigt är det bra men maken tycker det råder sextorka förstår inte alls vad han menar

• snaily

sweet
    Ja, absolut, tack för support!
    Pappa frågade faktiskt häromdagen om vi har skype (ska skaffa), så de har lite tänkt på att man kan kommunicera rätt bra på det viset, känns skönt! Egentligen är det inget stort problem med mina föräldrar (i just den HÄR frågan), det var bara lite jobbigt att syrran skulle lägga sig i det hela... 

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-01 19:45:09 följande:
    Vickan, någon här kallade öppna förskolan för öppnis tydligen, om det var du eller någon annan minns jag inte. Det är ju många som säger så här så jag reflekterade inte närmare över det.
    åhå... näee det var inte jag... däremot kallar jag det ÖF i skrift...
  • Fru E

Snaily-verkligen en kula du har till mage

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!