• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Och en sak till! Jag mår bra igen!!!! Har gjort stora framsteg hos kuratorn och nu känner jag en lycka jag inte har känt på länge Även om jobbet fortfarande strular så mår jag bra i mig själv som människa.

• Piggelin1
    _koko_ skrev 2010-12-01 10:09:12 följande:
    Vad tror ni förresten om korrerulle med rerresarre (tunnbrödsrulle med räksallad)? Jaja, vi var 18-19, i åre, och inte särskilt nyktra...
    Haha koko, skrattade gott när jag läste "korrerulle med rerresarre" - om jag skulle försöka uttala det med min skorrande dialekt skulle det antagligen låta hur kul som helst o ingen i Sthlm fatta ngt alls Minns bara när jag försökte köpa "en korv" i Sthlm för många år sen - efter två "Va??/vVasaru?" gav jag upp o bad om "En kokt"
  • BrudSommar2006

Fast det gick snett när vi inte kom på något bättre än Astrid!

Skräp, jag har just kommit på att katterna skulle vaccinerats i somras, för det är väl vid ett års ålder de ska vaccineras igen innan man börjar med det där en gång om året för det ena och en gång vart tredje år för det andra, kommer aldrig ihåg vilket som är vilket. Får ringa imorgon men irriterande är det. Trodde att jag skulle få en påminnelse, åtminstone via sms, men tydligen inte.

• Parnassia

Hej Porchez!! Kul att du känner dig bättre.

Jag säger fö träligt.

• porchez
    Parnassia skrev 2010-12-01 18:02:26 följande:
    Jag säger fö träligt.
    *trycker på gilla-knappen*
  • sweetstreet

Å Klockarbol!!1

Skickar varmaste kramen till dig!!!!!

• sweetstreet

Ang prata konstigt så gör vi nog det hemma hos oss.

BVi säger definitivt poppisar!!! Hahaha!

MEN vi säger chirre.

Sedan pratar vi tycärr en hel del svengelska ju även om vi försöker sluta med det för att inte förvirra lillskruttan i sina olika språk. 

Men en del ord VET vi knappt vad det är pås venska. Främst barsaker. Eftersom vi ju bara haft barn här i USA så blir mycket engelska ord här. Som "diaper bag". Vi säger aldrig skötväska. Och mellanmål säger vi heller aldrig utan alltid "snack". 

• sweetstreet

barNsaker menar jag såklart!!!!! .-o

Barsaker är ju andra grejer det....

• sweetstreet

Och där i baren har man väldigt sällan diaper bags......!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!