• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Parnassia - absolut för min har stått framme sen i juni !

• passionsblomman

MSW skrev 2010-12-01 16:02:04 följande:
    Någon som har tips på hur man får bort riktigt, riktigt fastbränt från en gryta?

Koka upp vatten så det täcker det brända. Släng i en diskmaskinstablett och låt stå över natten.

• porchez

På tal om dialekt ord! Hur många använder sig av ordet - träligt? Kan inte hålla mig borta längre

• snaily

Hej Porchez!
    Om vi säger såhär - det är INTE träligt att se dig!
    Fast ordet tror jag är väldigt dialektalt för din del av landet.

Trökigt sa alla i Sandviken där jag bodde förut.

Men Mugglis
    Bästis måste man väl ändå säga även på bästkusten?

• snaily
    muggles skrev 2010-12-01 15:40:47 följande:
    BS: nu förstår jag plötsligt varför ni valde Iris!!!
  • Piggelin1

Haha, vilken "-is"-diskussion jag lyckats trigga igång

Galonisar - finns inte på världskartan här! Däremot Bamba - barnbespisningen!

Snaily - vad i hela friden är lärreblarre?? Läskeblask?

Mugglan - vi åkte via Borås & Tranemo förra sommaren, tror att det är snabbaste vägen, men kanske beror lite på väglaget med.

PB - underbart med bra handläggare på AF - har glömt skriva det! ...och kul med sonens kompis som dansade av lycka! ...och BRA med inbokat besök på vårdcentralen! Håller tummarna att det blir en bra läkare!

Lappis - jag tänkte också på Pet Shop Boys när BS skrev Pet Shop

Snaily - jag sällar mig tyvärrr till skaran som drog på mig straffavgift ism nedsatt CSN-belopp när jag var hemma med Amanda. Lite klantigt, men glömde räkna in lönetillägget som jag skulle få från jobbet. Minns inte hur mkt det var jag åkte på att betala. inga gigantiska ,ämngder, men lite onödigt ändå. Har inte ansökt för 2010 nu, men ska göra det för 2011 tänkte jag, det gör trots allt en del skillnad.

Snaily igen - jag sov skitkasst i slutet av min graviditet - låg vaken typ tre timmar var & varannan natt utan att kunna somna om MEN positivt är att nu när lilleman väl är här & jag ammar på nätterna, så somnar jag om jättesnabbt. SKÖNT! Gjorde inte det alla ggr med Amanda nämligen.

• porchez

Vi brukar skoja och säga att om en stockholmare skulle säga det skulle det låta mer som treeligt och låta som nåt positivt typ trevligt

• Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2010-11-30 21:25:11 följande:
    Piggis verkar tro att vi pratar dialekt här??!! Jag förstår ingenting?? *Förvirrad*...

BS - din humor & dina kommentarer är så himla underbara

• Lapinette

Och jag sover skitdåligt när maken är borta och han sitter insnöad i Grenoble just nu . En natt till med mardrömmar.

• porchez

Bästis, bakis och dagis säger jag, men där får det vara nog med -is för mig Bamba har jag aldrig hört tidigare Ligger hemma med feber, dag 3 nu så jag börjar bli lite rastlös. Så hoppas jag är välkommen tillbaka?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!