• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Telis,

vadå tröttnat???? En annan har ju liksom gliiiidit in i diskussionen lite eeeefter er andra.....

• fru AM

Oj Arga Snickisen!

(Snickarbyxor heter ju snickisar också!)

Viken snackis det blev, detta med -isord!

• sweetstreet

Hur gick det för Televinken idag hos sjukgymnasten förresten??

Vad gjorde de? Massage? Koll av ev onda muskler eller vad?

• sweetstreet

Heeej AM!!!

hahaha snackis om snickis! Well, jag använder nog en del isord men inte riktigt snickis....

• snaily

Ja, jag kan fortsätta i all evighet om ingen stoppar mig! Ni får hoppas Ynglis kommer ut snart så slipper ni mitt språktjat! För en stund i alla fall.

Snabbis var det ju nån som skrev ovan - DET måste väl ändå vara ett vedertaget ord?

• sweetstreet

Haha jag tror också att snabbis är väldigt vanligt ord ifdag, men kanske finns det ännu inte i SAOL???

Här regnar det IN genom fönstret nu! Och inte lite heller! Jaja amerikansk byggstandard är definitvit INTE som svensk!!!!!

• kängu

För alla språkintresserade så kan jag tipsa om "Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk", en fullkomligt underbar besserwisser bok av en lingvist. LÄS!

• sweetstreet

Snaily,

hur mår Du nu? Bra?

Det blev inget konstigt med de där pappAvärdena väl? Allt har väl gått bra under graviditeten??

• sweetstreet

kängu!

Å jag älskar ordet lagom!!!

och fika!

Det finns defintivt inte i engelskan.

Även mysa. 

finns inte! Snuggle fungerar ju såklart men det känns ändå inte helt på pricken tycker jag....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!