• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Här är snöstorm och man uppmanas att stanna hemma, tog mig till gästarbetsplatserna iaf men ska nog smita hem framåt lunch när jag tryckt ut lite material.

• passionsblomman

EA, ja ovädret skulle visst nå er nu-här har det alltså lugnat ner sig betydligt. Det "normalsnöar" så att säga.

Det är bedrövligt och grymt att du skulle behöva först få plus och bli glad-och sedan helt blåst på glassbåten likförbannat.  Jag lider verkligen med er. Klart det kommer att ta ett tag att resa sig efer den smällen!

• Fru E

Lappis-tror Snigeln har BF på måndag om jag inte har fel

• Lapinette

EA - jag fick en monsturös blödning och spydde och mådde superdåligt vilket jag självfallet tog som min mens så jag testade aldrig även om kliniken säger att man ska testa trots att man får sin "mens". Därför så blev jag aldrig glad, trodde aldrig en sekund på att vi kanske hade lyckats. När mensen sedan var över och jag efter några dagar började blöda igen så undrade jag vad i hela fridens namn som stod på. Ringde gynakuten men de ville inte ha in mig om jag inte störtblödde (vilket jag absolut inte gjorde) eller hade feber. Åkte ned till alperna och fortsatte småblöda. Kom hem och ringde CvL som precis öppnade efter sin julstängning. Testade då för första gången och såg ett plus. Helt sjukt! Så mycket som man längtat efter att se ett plus men det där var ju inte riktigt drömmen jag hade sett framför mig! CvL trodde jag hade fått missfall och att mitt hcg bara tog tid på sig att gå ur kroppen ... efter ytterligare ett par veckor med blod och emellanåt sjukt onda värkar så fick jag diagnosen utomkveds. Sen tog det ända fram till i mars (alltihop började i december) innan jag blev av med "skiten".

Sorry ... en kort fråga ... ett låååångt svar!

• Telis

snaily, då håller jag tummarna för att Ynglet kommer mycket, mycket snart!

• Telis

Sweet, det gick bra hos sjukgymnasten, Televinken uppförde sig jättefint. Hon såg inte heller att han lutade på huvudet åt något håll men kände att han var starkare i musklerna på ena sidan så vi fick lite tips på övningar som ska stärka den andra sidan också.

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-12-02 09:52:02 följande:
    PB-life´s a bitch

and then you die....

As they say.

Bara för att jag sa att snöandet lugnat sig, bröt det mu ut i vitväggsvariant igen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!