• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

AM, ja det stämmer nog att Hektor är någon cm längre Gullungen!

Ska ni ses den 18 december! Det är inget jag hört (inte så konstigt heller).

Snaily, du är ju trådens spänningankare nu! jag har kollat in flera gånger för att se rapport från dig! Hoppas nu lilla busungen kommer snart!

• fru AM

Cicci: 15 december kommer Nenne och Pricken till stan. Vi tänkte samlas på Segels Torg och hylla dem! (Eller om det var fika vi skulle göra - minns inte så noga)

• FruCicci

AM, det är ju kanon, då ska jag gå in där Då blir det en sådan då! Vi fick kalender på planet när jag flög med barnen förra veckan, men då roade vi oss med att öppna alla luckorna på en gång

AM, ja det är ju mycket bra ur den synpunkten, vu är ju liksom "kolegor" nu, nästan. Jag är såååå stolt över dig vårant Teknik poesi fantast!

• FruCicci

Men vad kul, vilken tid? Jag kanske kan vara med på ett hörn så man får se den fantastiska lille mannen

• fru AM
    FruCicci skrev 2010-12-02 14:02:04 följande:
    AM, det är ju kanon, då ska jag gå in där Då blir det en sådan då! Vi fick kalender på planet när jag flög med barnen förra veckan, men då roade vi oss med att öppna alla luckorna på en gång
    Du är ju värre än Livia! Jag håller fram kalendern en sekund så hon kan öppna EN lucka ...
  • fru AM
    FruCicci skrev 2010-12-02 14:02:43 följande:
    Men vad kul, vilken tid? Jag kanske kan vara med på ett hörn så man får se den fantastiska lille mannen
    JAg tror det var på eftermiddagen? En sen lunch/tidig fika? Nenne - påminn!
  • passionsblomman

Hej Cicci!

Nä, inte ett ljud från Frejis i inboxen heller. Jag tänker mycket på hur det går för henne.

Snowracer, det var den grejen vi glömde kvar uppe i vår lilla stuga. Dumt. Den hade man ju faktiskt kunnat sålt eller skänkt vidare. Nu när det inte blir fler barn så det inte är någon idé att spara saker längre.

Adventskalender; min mamma brukade ha en adventsgran när vi var små, i den hängde hon i paket med siffror på och så fick vi leta rätt på den rätta siffran.
    Själv hade jag ingen plats för gran där vi bodde förut, så jag tog och nålade upp paketen på en vepa som hände på väggen. Annars finns det att köpa bonader med fickor eler andra lösningar lite överallt.

Min son fick ingen kalender i år, för förra året öppnade han alla luckorna i sin chokladkalender och käkade upp i smyg. Andra år har han varit väldigt duktig med det där. Fast han har en liten snögubbe med två träklossar med siffror som han har på nattygsbordet och som han noga ändrar till rätt datum varje dag. För hur många dagar det är till julafton, det har han stenkoll på.

• snaily

Hej!

Passar på att avlägga rapport och vinka till Cicci samtidigt!

(Jag är hemma som vanligt som ni förstår...)

• FruCicci

Okej AM, jag kan säkert ta mig en fika, alt sen lunch... om jag får följa med

• FruCicci

Snaily, vinkar som en tok! har du rännskitan, allmänt förvirrad, sur eller så?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!