• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Okända vänförfrågningar på FB har aldrig hänt mig - vilken förolämpning!

• Parnassia

Telis - då är vi två! Vad är det för fel på oss?

Frejis känner inte jag så mkt och vet inte vad som hänt henne, men det låter ju illa om alla tycker det verkar illa och ingen får tag i henne.

• BrudSommar2006

Jag har missat att hon försvunnit från FB, jag såg ju hennes bilder bara för några dagar sedan?

• Telis

Parnassia, vi kanske måste hotta upp våra profilbilder lite?

BS, ja jag såg henne också alldeles nyligen på FB!

• porchez

Jag gissar inte på era profilbilder kanske gör att ni är gifta.. Eller för att ni inte syns på så många andras öppna fotoalbum?

• porchez
    passionsblomman skrev 2010-12-02 17:06:51 följande:
      Jag undrade just vad det är du annonserar ut för tjänster på FB! Jag vet inte om jag sa eller bara tänkte KUL att se dig igen förresten! Välkommen tillbaka!
    Haha! Ja man kan ju undra vad det är jag håller på med Tack! Känns skönt att vara tillbaka, hoppas tiden finns för lite häng här även i fortsättningen...
  • sweetstreet

VAAA???? Vad har hänt med Frejis?? Känner att jag har noll koll här. 

Ligger hon  skilsmässa eller vad är det som hänt? Blir jätteorolig.

• sweetstreet

Heeej Cicci!!!!

KUL att se dig i tråden!

Härligt att jobbet går bra och att båda dina små gullungar växer och mår bra! Tnka tt rita en blomma redan vid 18 månader! Wow!!!

Vår lilla tjej älskar att rita och måla. Och hon berättar gärna vad hon målar. Jätteroligt är att hon ofta ritar våra katter (som ett stort kludd då. ) och att hon då är noga med att visa och berätta var kattens RUMPA är!!!

• sweetstreet

Men TELIS!!!!

Du har bytt bild och det tog mig en stund att fatta att det var DU!!!!!!!

Skönt att det gick bra hos sjukgymnasten. 

• sweetstreet

Oj vad ni är restriktiva med godis också till era barn!

Vi är nog inte alls så stränga. Även om vi försöker. Än är det inte så svårt för ofta vill Lilltjejen köpa glass eller soklaaaaa men hon glömmer nästan lika fort bort det hela efter att hon sagt det.

Men den fiiiina kalendern vi fick av Nenne innehöll ju godis och choklad och DET får hon faktiskt!

I morse blev det en bit MArabou schweizernöt! SÅÅÅÅ gott! Tyckte även jag och maken som delade med lilltjejen!

Jag tycker annars att en "paketkalender" eller liknande fungerar bra till små bar också. Vår tjej är ju 2 år och 5 månader nu. och man kan stoppa väldigt "enkla" saker i och de tycker ändå det är kul. Gårdagens paket var t ex ett par ballonger med Bamsemotiv (tack Nenne!!!) vilket blev jätteuppskattat! Både av Lilltjejen och av katterna!

Sådant kan man ju lägga där, och ett litet russinpaket, ett par kritor, ett litet block. Id+en om att lägga saker som hör samman 8som t ex en doktorsväska) i oilka dagars paket var ju strålande! Det fungerar ju även med typ lego och annat sådant också. Eller ett pussel. Med en eller två bitar per dag och till sist har de hela så de kan lägga hela pusslet!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!