• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Fy vilken sorglig historia Piggelin!

Jag är här fortfarande! Tänkt att det är bäst att knipa lite till så länge det är 230 sjukhusanställda som är hemma sjuka, eller hemma och vabbar...

På tal om facebook och google - USCH vad mycket info man hittar om mig via en enkel googling på mitt namn!... Man är verkligen inte särskilt hemlig där ute...

Väntat på att det ska bli lite varmare men termometern verkar ha stannat på minus 25 så det är väl bäst att ta tjuren vid hornen och pallra sig ut en sväng.

• snaily

Förresten fick vi "barn" inatt - en känguruunge blev det! Jättesöt med stora svarta ögon och lång fladdrig överläpp, men ganska liten. Den förlöstes med kejsarsnitt, och det var jag och min syster som gjorde operationen. Vi skar ett väldigt onödigt långt snitt på fel ställe på magen så det blir inget roligt ärr för mig att dras med. Känguruungen låg med fötterna neråt så det kanske var lika bra att det blev snitt. Efter födseln blev det väldigt mycket si och så med maten, den ville inte amma och så tappade vi bort den hela tiden. Ångest!

• Lapinette

Visste inte om att sniglar kunde föda känguruungar??!!! Förstår att det behövdes göra ett snitt. Hoppas det läker fint .

• MSW

Tjena!! FREEEEEDAAAAG!!! Wooohoooo!!!

Sitter och pluggar och läser en jätteintressant text(utredning?) om barn, och hur de har det, statistiskt sett typ.. Står om adoptioner, var "utlandsfödda" bor, och vart de kommer från.. Just nu läste jag att det inte är vanligt att man får "triss" i ett visst kön! (och tänkte på Frullan, precis som jag tänkte lappis när det stod om adoptioner)

Nästa kapitel handlar tydligen om tvillingar! Roligt med sådan litteratur som faktiskt intresserar en... Så fast att det är på 193 sidor läser jag med glädje! Fast nu ska jag nog strax ta dusch paus!

Oupsie: Trist att tenten känns så jävlig! Fast inte så konstigt att du inte riktigt orkar fokusera.. Du har juh något annat att tänka på... Och det tar kanske ännu mer energi när du inte riktigt känner det så som du "borde"!  Lycka till iaf! Trist att du inte är pigg nog att träffas imorn, men jag förstår att du inte orkar!

Snaily: Känguruunge!

• MSW

Ska bli roligt och spännande att träffa er alla imorn! Och kör försiktigt allihopa! Och ha en bra helg er som jag inte träffar! (Ska försöka hålla mig härifrån nu)!

Ska klippa mig i eftermiddag kl 15, ska bli skönt!!

Kram på er ALLA!!

• fru AM
    muggles skrev 2010-12-03 10:02:53 följande:
    AM: jag tycker du och Olga är lite lika i ansiktet faktiskt. Hon är rätt snygg över huvud taget! 
    Va! Bara i ansiktet! Vilken fräckhet! Tack!

Snaily: Känguruunge! Åh jag har också drömt såna drömmar att man tappar bort bebisen hela tiden (oavsett art). Det är det kommande ansvaret som bearbetas tror jag!

• Tinga

Muggles - I'll be there. Tack!

Snaily - det känns som att ett "lycka till" är på sin plats nu; det kan ju faktiskt sätta igång närsomhelst! Kram!

Trevlig helg allihop! *åter till flitigt arbete*

• muggles

AM: jag tänkte på det där. Tänkte att om jag bara skriver att ni är lika, så skulle du kommentera att du inte känner dig lika tränad i kroppen (fast vad vet jag, det kanske har ändrats nu med LCHF etc?! ). Oavsett hur man skriver kan det bli fel alltså!

Förresten kvalar jag tydligen in som trådens sämsta mamma för Moa har ingen kalender i år . Hon fattade aldrig grejen förra året och jag glömde helt enkelt bort att köpa nu innan 1/12 och hon verkar inte sakna det heller.

Godis är jag restriktiv med. Tycker det märks så tydligt när de får lite socker i sig, så jag vill inte ge för mkt. Vi har glass till efterrätt fredagar och lördagsgodis på lördagar. Fika med bulle bara på helgen. En chokladkalender skulle vara helt uteslutet hemma hos oss iaf.

Förresten tycker jag att Ada och Beda är ovanligt lugna i magen sedan några dagar. *nojig*

• Telis

Piggelin, jodå det har stått om det där i tidningarna här också. Så jäkla sorgligt och onödigt.

Lappis, jag känner inte igen mig själv heller. Vi får se, jag kanske byter tillbaka till telisbilden.

Cicci eller någon annan, har ni gett era barn Laktulos? Hur har ni gett det då? Jag blandar det i Televinkens morgongröt men det blir så himla sött så jag är lite rädd för att han ska vänja sig vid att gröt alltid smakar sött.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!