• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis
    fru AM skrev 2010-12-03 11:48:19 följande:
    Trycker på LIKE-knappen! Förresten: nu är ju Telismannen papapledig - betyder det att han smygläser tråden då?
    Hmm, vi sitter faktiskt i varsin soffhörna med varsin dator - jag kanske borde tjuvkika lite och se vad han håller på med där borta? Så att han inte smygläser här eller spelar bort familjeförmögenheten på nätpoker.
  • fru AM

Och stuckaturen vill jag inte vara utan!

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-03 11:51:17 följande:
    Hmm, vi sitter faktiskt i varsin soffhörna med varsin dator - jag kanske borde tjuvkika lite och se vad han håller på med där borta? Så att han inte smygläser här eller spelar bort familjeförmögenheten på nätpoker.
    Exakt! Ska han slösa familjekassan på något så får det ju bli en Bayswater. "Snälla Tomten! *huvudet på sned med riktning Telismannen*

/Rodnar han nu, Telis?/

• Telis
    fru AM skrev 2010-12-03 11:52:44 följande:
    Exakt! Ska han slösa familjekassan på något så får det ju bli en Bayswater. "Snälla Tomten! *huvudet på sned med riktning Telismannen*   /Rodnar han nu, Telis?/
    Nä, han har värsta pokerfejset.
  • Telis

I mitt nästa liv vill jag också ha stuckatur. Och en serveringsgång med platsbyggda höga skåp av någon anledning.

• MSW

"Vad tycker du att skolan ska göra för att alla elver ska känna sig lika mycket värda?

Kalla till sig alla på skolgården och säga att man inte ska kalla någon annan mindre värd!/ Pojke årskurs 4)"

En av alla bra saker som står i min text!

1up: Har aldrig ägt en dyr/dyrare väska av känt märke! Och hade absolut kunnat tänka mig tygblöjor.. Men är tveksam till om maken skulle det.. Så jag är nog inte mama-mamma (eller barba-mamma eller hur det nu var..) Så jag blir väl motsatsen till AM då kanske..

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-03 11:55:14 följande:
    Nä, han har värsta pokerfejset.
    Du är ju i högform!
  • 1up

Barbamamma, ahaha! :)

Jag bakar lussebullar och klurar på om ett vinterbröllop kanske vore grejen. Vad sysslar ni med idag?

• Telis
    fru AM skrev 2010-12-03 12:00:35 följande:
    Du är ju i högform!

Nu vaknade T, nu blir det äntligen lunch!

• smint

Telis: Hur är det nu att vara hemma båda två?  nu har det iofs inte gått så många dagar

1UP: Har inte heller ägt en dyr väska och tygblöjor har vi inte heller, fast min mamma trodde att vi verkligen skulle ha det till dottern.. Välkommen

Cissi: Hoppas du hittar någon tjusig klänning att ha på dig, och hoppas festen blir trevlig.

Telis: Klipp lugg, det växer ju ut snabbare än man tror. Och en tunn variant brukar vara snyggt.

Snaily: Haha vilka drömmar man kan ha i slutskedet  

Piggelin: Ja läste den där artikeln också, så himla hemskt ledsamt

Muggles: Usch vad jobbigt med Facebook människan, hoppas han slutar nu..

Har hunnit med att lämna på fsk och fredags handla lite mat och hämta ut paket på posten. Och sett en film. Kanske skall ta lite lunch nu..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!