• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Snaily: tygblöjor är nog världens budgettips! Men jag är tveksam till själva användandet...

1up: Idun var ett ovanligt men fint namn!

AM: hur man kan frivilligt skaffa 3 barn?!

• passionsblomman

1up skrev 2010-12-03 13:00:23 följande:
    Passionsblomman: Jag vet inte vad du har gått igenom men jag har tre missfall och en cancer i bagaget, innan lilla Idun oplanerat men äntligt kom till världen. I reckon I know the drill, vad det gäller en del barnasorg. Och jag vet också att det inte hjälper, men KRAM.   Jag är för övrigt uppvuxen i Mönsterås, apropå den småländska ostkusten..

Åh hjälp! Då kan jag tala om för dig att du garanterat vet var jag bor och hur mitt hus ser ut. Shit!

Och jag beklagar dina sorger och motgångar! Kram tillbaka.

I mitt fall är det en tio års längtan efter ett barn till i familjen-vi har en son som är just tio-som fortfarande fyller hela hjärtat och en stor anledningt ill att vi flyttade var just att göra plats för fler barn. Men hoppet om det har fått sig en ganska slutgiltig käftsmäll i och med vårt senaste misslyckade ivf-försök och läkarnas utlåtande därefter.

Koko: Tack. Jag är tillräckligt uppfuckad inombords nu för att faktiskt behöva höra det där.

• muggles

Själv tragglar jag med en presentation på ett "business case" för den firman där Piggelin jobbar (de tekniska detaljerna - sedan ska jag lämna över till KAM). Tröööööööööööööööööööööööökigt... Behöver inte vara färdigt förrän efter årsskiftet heller så piskan viner inte överdrivet.

Telis: snedlugg? Bättre om den måste växa ut igen...

• MSW

NU ska jag torka håret och hämta min älskling! Ha det så bra alla!

• _koko_

telis - Pppppfffff, där har du fel! Man kan vara extra allt på så många sätt, och tro mig, du kvalar in, vare sig du vill eller inte!

PB - Du sörjer. Det tar tid, och man får vara precis hur ego som helst.

*önskar ett livstecken från klockarbol*

• passionsblomman

Telis skrev 2010-12-03 13:13:57 följande:
    koko, jag brukar känna mig som Minus Allt och inte Extra Allt. (Förutom att jag har världens finaste Televink och Telisman förstås!)

Vaddå minus allt? det var det dummaste!

Fast en jädra massa minus har iofs många av oss i alldeles för hög grad fått utstå...

Och trots det dumma -jag känner ju förstås precis så själv just nu. Minus karriär, minus graviditet och minus pengar osv. Men det är klart-jag har plus på panna, diskmaskin och luftavfuktare åtminstone.

• passionsblomman

Koko, jag har just mailat Klockis och bett henne höra av sig. Jag vill verkligen veta hur läget är.
    OCH jag saknar henne i tråden.

• muggles

PB: plus på son och plus på sambo plus på hus... (tänker på min singelväninna som vill ha allt det där men saknar det - fast jobb har hon iofs). Men jag förstår absolut vad du menar...

• Telis
    muggles skrev 2010-12-03 13:27:21 följande:
     Telis: snedlugg? Bättre om den måste växa ut igen...
    Snedlugg är jättefint men funkar tyvärr inte eftersom mitt hår vägrar att ligga snett. Ska jag ha lugg får det nog bli a la Amelie från Montmartre.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!