• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Telis skrev 2010-12-03 16:40:24 följande:
    PB, när fick du tid på VC?
    Nu var det ju inte mig du frågade Telis, men måndag är jag nästan säker på att det var.

MÄTT efter middagen! Jag hade varken orkat handla eller tänka ut någon middagsmat, men maken fixade raskt ihop två rätter medan jag kollade skidskytte. Rödbetor med fetaost till förrätt (FÖRIS, ha ha) och pasta med varmrökt röding och lite annat till varmrätt. Senare blir det den äkta 80-talsdesserten fruktsallad.

En avlägsen kompis på facebook använde förresten uttrycket "öppnis" idag, hon är inte från Stockholm alls för övrigt.

Alvedon på tandkött lät ju himla fiffigt! *skriver upp nånstans i bakhuvudet*

Ha så skoj på södra tråddejten imorgon!

• BrudSommar2006

Snigeln, och Varmis???

Har just bytt blöjis på Astrid och satt på pyamisen!

Iris verkar aldrig bli frisk så det blir ingen simning imorgon. Fast vi ska ut till mina föräldrar och baka bullar i alla fall och sedan ska Iris sova där, ska bli skönt med bara ett barn hemma en natt, även om det är det mest besvärliga av dem vi får behålla.

• passionsblomman

Telis, Snigel har helt rätt: på måndag är det möte med läkaren och så får vi se vad det blir av den saken.

1Up, hahaha, jag har också träffat den gamla mamman, det är bla därför jag drar slutsatsen att hon knappast är i nyanställartagen...
    Nädu, jag tycker allt det är lite tunnsått med schyssta handelsträdgårdar, besöksträdgårdar, fik och upplevelseställen sådär  för den trädgårds-och fikaintresserade. Du vet, lite Rosendal men mer pålandetgenuint. Jag tänker mig att jag själv borde kunna få ihop ett sådant ställe med tiden. Till dess kan jag tjäna brödfödan på något helt annat-helst mer lukrativt än gängse floristlöner erbjuder...

Nyss lämnade jag min son hos bästisen för översovning (samma kille som dansade när han fick sova över här förra veckan)
    han har en lillebror som INTE tyckte att ajag och pappan skulle stå och tjata i köket.
    "Nu ska du GÅ för pappa måste sitta DÄR med mig och äta fredagsmus" deklarerade treåringen bestämt, tog mig i handen och ledde mig till dörren. Sådärja! Ut med kärringen å man får äta sina chips!

• Telis

Vickan, spray biter inte på mitt hår tyvärr. Jag har världens envisaste hår!

Åh, vad bra att PB fått tid redan på måndag!

Åh, vilken förrätt ni åt, snaily! *smaskens* Här blev det också fetaost fast i form av en greksallad. Nu väntar vi bara på att T ska somna så att vi får gå på fredagsgodiset och titta på På spåret.

• sweetstreet

MEn HERREGUD!!!!!!

PB; jag läste just ditt meddelande om Frejis!

Jag sitter här helt chockad!!!!

Har inga ord. känner mig mest kall.

Är det verkligen INGEN av er där i tråden som har en senare uppdatering. Denna jag fick från PB var från slutet av september.

• sweetstreet

Telis,

vi ahr också problem med stopp i stystemet om man säger som så! INTE kul!

Som du säger är det verkligen SKITjobbigt!!!!!!!

En gång för inte så länge sedan var det rejält stopp och lillskruttan grät högt och det sat liksom abra fast! Jag var tvungen (titta bort nu alla som inte vill ha bajsdetaljer!!!! ) att peta med fingrarna för att försöka få ut den där jävla korven som satt helt på tvären! Hård som en cementklump!!!!!!

Vi försöker blanda i katrinplommonpuré i annan fruktpuré nu. Men det går sådär för hon HATAR katrinplommonsmaken. Måste börja försöka kolla upp saker som collase eller liknande här. Men tror att detta måste skrivas ut av barläkaren när man ska ge det till barn. För vuxna är det receptfritt.

• sweetstreet

Päron har jag också hört är bra men vad FAN hjälper det när ungen bara äter bananer!!!!???!?!?!?

• passionsblomman

Sweet, Ja man undrar ju verkligen hur allt gått. Då låg hon väldigt lågt i tråden för att inte sabba något för sig själv inför det som skulle komma och råka förvärra något, men sedan då? Jag känner ju inte Frejis själv privat, men det oroar mig mycket att ni som faktiskt känner henne inte heller verkar veta mer.

• sweetstreet

1up,

VÄLKOMMEN till tråden! Här hänger som sagt alla möjliga. En gott och blandat påse!

Kul med nykomling!

Själv vet jag itnvad jag är. Mammahjärntvättad kanske men itne på samma vis som vår snygga donna AM här. Ingen stukatur i mitt tak. Alls. Och inga gucciväskor. Däremot två katter, en 2,5 årig dotter samt en make på ca 45 kvadrat!!! Alltså ingen paradvåning på Ösermalm direkt...

Fast läget av vårr lilla trångbodda krypin är ändå rätt najs. Eftersom det ligger i Världens Huvudstad eller vad den nu brukar kallas! Och vi trivs! Fast just nu är mitt liv också fullt av massa kristankar inför en framtid som är jädrgit osäker. men jag försöker att vara positiv. och däremellan få panikanfall blandade med strutsmetoden...

• sweetstreet

Jag hade Frejis email förr men sedan mitt hotmailkonto raderades så har jag tappat många gamla adresser där. 

Men jag fick verkligen ont i magen av att få veta hur hemskt hon hade det i höstas. och jag hoppas sååå att det är rätt att hon har det bättre nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!