• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet
    snaily skrev 2010-12-03 20:04:09 följande:
    Fasen - jag som tänkte knipa 4000! BSJa, och varmis såklart! Nä, På spåret och fruktsallad nu!
    Men OJ det var ju JAG som tog det!?! Utan att ens satsa....!
  • viktualia
    sweetstreet skrev 2010-12-03 20:02:54 följande:
    Å vad avis jag är på er Tråddejt!!!!! Är det verkligen INGEn som råkar ha vägarna förbi New York snart??????????
    hade varit superskoj att träffa dig igen!!! KRAAAAAAAAAAAAAAAM på dig!!
  • MSW

Parnassia och Izzie: Ni är inboxade och har alltså mitt nr där nu!

Nu ska jag slå in lite julklappar tänkte jag!

• Parnassia

MSW - du är också inboxad.

God natt!

• Telis

Ha det så himla trevligt imorgon på tråddejten, allihopa! Och kör försiktigt för böfvelen!

• Telis

Sweet, vad jobbigt att Lill-skruttan också har problem med magen! Men omogen banan är stoppande och övermogen lösande så du kanske kan försöka se till att hon bara äter övermogna bananer iallafall? Som tur är så verkar Televinken gilla katrinplommonpuré iallafall, jag törs inte tänka på hur det hade funkat annars.

• Telis

Parnassia, hur går det med Lillas (och din!) sömn nu för tiden? Håller du ihop?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!