• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Telis skrev 2010-12-04 18:09:04 följande:
    Förlåt snaily! F*n, jag SA ju häromdagen att jag inte skulle säga nåt.
    ??? Ingen fara!!
    Men jag ska faktiskt försöka genomföra den där sms-idén, så de som vill veta läget får veta!
  • snaily

Vickan
    4 min till BB låter som en dröm!
    Men, hur det än är... de allra flesta hinner in, det är trots allt rätt ovanligt med barn som föds i bilen (i alla fall första barnet). Intalar jag mig.

• snaily

Telis
    Är det NÅGON som tjatar sönder tråden är det väl JAG, just nu!
    Men nu ska jag väl ta och hjälpa maken med maten istället...

• passionsblomman

Snigel, det går att vägra bli hemskickad också. I sten. Till vilket BB är det förresten ni kör? Och du kommer att veta när det startat. Det är hur långt bort mållet är man inte vet.

Tack för begreppsutredningen vad gäller sniglar/snails förresten!

• passionsblomman

snaily skrev 2010-12-04 18:25:30 följande:
    PBTill Östersund! Till parasitland!

Fy fasen för den där parasiten! Syrran jobbar på akuten, hon säger att de just nu "bokstavligen sitter i skiten" Så himla många i personalen som är sjuka! Hoppas Ynglet väntar tills det gått över lite så de har bemanning som de ska!!!

Tack och lov har min familj alla klarat sig hittills.

• passionsblomman

Snigel, och ni HAR väl skovel, liten bytta med sand, reflexvästar, startkablar, reservdunk och så termos med varmt att dricka, extra med vantar, filtar och mössor IFALL något händer när ni är ute och åker? Inte bara i värkarbetestider, utan hela tiden nu!!! Livsfarligt är vad det är om man blir ståendes länge utan hjälp...

• snaily

PB
    Ja, nej, ska lägga ut, ja, nej, tar med vid långresor, nej, ja och nej. Hmm, vi ska nog jobba lite på den där listan...  Fast maken tycker extra mössor och vantar är överkurs då man alltid tar sina tjockaste varmaste med sig/på sig om man åker nånstans så här års. Egentligen borde man ha som vi har i jobbilen, en stor rymlig varm skoteroverall som alltid åker med.
    Fast vägen till Östersund känns rätt civiliserad jämfört med om man reser söderut, passerar förhållandevis många samhällen vilket ju känns tryggt. Vägen mot Stockholm är faktiskt värre.

• snaily
    passionsblomman skrev 2010-12-04 18:35:04 följande:
      Syrran jobbar på akuten, hon säger att de just nu "bokstavligen sitter i skiten"
    Gör hon! Vad kul, eller ja, inte just nu kanske! Men sjukdomskulmen är nådd sägs det så förhoppningsvis har de inga större personalproblem nästa vecka, då jag tycker det är dags.
  • porchez

Nu tjatar jag i tråden med egoinlägg sitter just nu och väntar på taxi, på väg till en fest med nya bekantskaper (säger man så? Jag och svenskaspråket är inte sams) är riktigt nervös och skulle behöva ett stärkande järn nu, men känns nog konstigt att komma fram med en öppnad vinflaska inget bra intryck Ha en trevlig lördagkväll, så ska jag försöka överleva inte göra bort mig och vara lagom social inte sitta tyst i ett hörn, inte vara festens medelpunkt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!