• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oms

Telis - minns plötsligt... Lugg - självklart ska du klippa lugg, det tror jag passar dig bra!

• Oms

ok, jag börjar plötsligt minnas ( kan det vara järnmedicinen?) haha

1Up (?) - välkommen till tråden! som du säkert redan märkt så är vi en brokig skara männsikor här inne. det låter på dig som om du inte varit ngn gammal smygläsare utan mer råkat hitta oss, stämmer detta? kul hursom iaf.

vi befinner oss alla mellan ystad o haparanda (Samt the big city - Sweet , åldersspannet är stort - tror att vi har såväl 60-talister som 80-talister här. Vi är väl ca 20-25 aktiva här inne, en del med många barn en del utan, en del är på sitt andra eller tredje äktenskap medan några håller ihop sen highschool typ lustigt nog är många ingenjörer och iöht tenderar många av oss att ha jobb som kräver mkt av vår tid, energi och kreativitet. en del av oss har BT tillgång från jobbet medans andra (bl a undertecknad) bara kan logga in ibland på kvällstid när tiden räcker till.

Jag bor själv i en välbeställd kommun på en ö utanför hufvudstaden men det i en hyresrätt så där försvann det lyxiga gift, 2 döttrar (3 och snart 15) varav den stora har en nyupptäckt diagnos (eller nja, den har nog blivit upptäckt för flera år sen men det är först nu vi gör ngt aktivt ) jobbar inom försäkringsbranschen o har så gjort sen barnsben typ, mkt roligt om du frågar mig

• Lapinette

Hattis - hade jag sett roliga jobb att söka (har inte letat alls) så skulle jag absolut söka om jag vore dig. För att söka behöver ju inte innebära att man får det eller att man behöver tacka ja. Jag var förut väldigt aktiv och sökte jobb minst en gång per år och det är jättenyttigt. Sen vet jag inte vad som hände. Jo, jag hamnade på två jobb i rad som jag vantrivdes på så när jag väl var tillbaka där jag är idag och allt var lugnt, skönt och någorlunda tryggt så har jag inte ens sett mig om efter något annat. Men som sagt, sök om du ser något skoj! Livet slutar inte bara för att man får barn.

• Telis

Oms, är jag helt förvirrad eller var det bara något du skrev - är det verkligen någon som är inne på sitt tredje äktenskap här?

• Oms

men åååh så skönt, nu har min stora följt med de andra till mormor, kors i taket! nu är bara frågan kvar om hon kommer att göra läxan där hemma istället? men det orkar jag inte bry mig om nu. Hon sa inte hej då och blängde på mig i en timmas tid ungefär och vägrade prata, bara blänga, sucka och himla m ögonen, men av ngn konstig anledning insåg hon att vi vuxan faktiskt har mandat att bestämma över hennes tid ibland - även om hon är tonåring...

nu ska jag passa på o städa och lyssna på min musik och bara njuta av att få vara själv!!! underbart, jag älskar verkligen att vara själv men det händer kankse några timmar/år om man bortser från när jag arbetar hemma.

Telis - jo det var faktiskt ngn som är inne på 3 förhållandet med barn, vet inte om mna varit gift tidigare med de andra barnafädrarna eller ej men det är sak samma, barn för en närmare än äktenskap, eller nja, ni fattar. jag vet inte vem det var men jag tror inte hon är kvar här inne, kanske ngn smygläsare som outade sig och sen drog sig tillbaka eller så hon kvar, minns inte riktigt. annars är vi ju flera här som har barn med man nr2 eller som i vart fall är skild från barnafadern och bor med ny man osv, oavsett så är det en salig blandning på oss - härligt!!

• passionsblomman

Åh Klockis, där är du ju! *andas ut*
    Vad skönt att höra av dig! Och vad bra att du verkar ha läkar/psykopatkontakter och sådant påkopplat.
    Att karln är kvar är väl inte så märkligt? Ni har levt länge ihop, hastiga beslut behöver inte bli de lustiga. Kanske är det bättre att ta de lite piano.

Jag hoppas du är så rädd om dig som det går mitt i allt det här min vän! *kram*

• Telis
    Oms skrev 2010-12-04 12:32:41 följande:
    Telis - jo det var faktiskt ngn som är inne på 3 förhållandet med barn, vet inte om mna varit gift tidigare med de andra barnafädrarna eller ej men det är sak samma, barn för en närmare än äktenskap, eller nja, ni fattar. jag vet inte vem det var men jag tror inte hon är kvar här inne, kanske ngn smygläsare som outade sig och sen drog sig tillbaka eller så hon kvar, minns inte riktigt.
    Oms, aha, då är det nog ingen som jag kommer ihåg och inte heller räknar som en trådis om jag ska vara ärlig.
  • Telis
    passionsblomman skrev 2010-12-04 15:53:51 följande:
    Vem här är 60-talist? *nyfiken i en strut*
    Jag vet, jag vet! Men jag vet inte om jag vill outa folk så. Men jag kanske kan ge dig en ledtråd om att det är trådens skräcködla?
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!