• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Nu har jag inte sett Idol på länge men jag håller på Minnah! Hon har ju en fantastisk röst. Och rent hår.

• Telis

Fast bäst av alla var Linnea så det var ju tur att hon inte vann, nu kanske hon kan få en riktigt bra karriär.

• Telis

Har inte sett röken av snaily idag på Facebook heller.

• viktualia

Omsan - *vinkar frenetiskt*

Telis - luggproblematiken... det blir bara värre... hm.. tänkte på dig när jag fixade håret imorse... hm.. den där extraluggen är verkligen asful... *tröttsamt* Men riktigt lugg har jag inte haft sen jag var 12... kan man verkligen ge sig på det?? Och räddar det situationen?! svårt!!

1up - här har du för övrigt trådens mesta byråkrat som dessutom älskar sitt jobb. Trots tidsmässigt jobbig pendling... Är mamma till Trollet som snart fyller 10 månader och är otroligt nöjd över att ha blivit avbytt - maken är hemma och jag får jobba igen!

Skype - är det nån av er som använder webcam i skype och som har f-sercure som brandvägg?!?! Jag får inte skiten att gå ihop... så antingen blir överföringen med bild jättebra och noll ljud eller så skippar jag bilden och får bra ljud. Problemet sitter i vilka portar som är öppnade i brandväggen.. men jag får inte till det... blärk.. Nån som slitit med det?! (och tyvärr räddas jag inte av min dataguru till make... eftersom han av nån anledning är totalt ointresserad av sociala medier i vid mening... )

• Telis
    viktualia skrev 2010-12-04 17:18:36 följande:
    Telis - luggproblematiken... det blir bara värre... hm.. tänkte på dig när jag fixade håret imorse... hm.. den där extraluggen är verkligen asful... *tröttsamt* Men riktigt lugg har jag inte haft sen jag var 12... kan man verkligen ge sig på det?? Och räddar det situationen?! svårt!!
    Kunde inte ha sagt det bättre själv! Önskar att jag hade svaret...
  • snaily
    Telis skrev 2010-12-04 17:18:32 följande:
    Har inte sett röken av snaily idag på Facebook heller.
    No such luck! (att ni blivit av med mig alltså)

Jag säger till er som jag sagt till alla som ringer och frågar hela tiden (redan innan BF!) - vi har TVÅ timmar i bilen till förlossningen, så om jag inte behöver åka ambulans superakut in så lovar jag att jag hinner smsa typ alla jag känner på vägen in till stan, flera gånger om! Ni lär få veta med andra ord... Att jag redan blir så irriterad över alla som ringer och "tjatar" känns ju också lite oroväckande, det kan ju dröja dryga två veckor till liksom...
  • viktualia
    Telis skrev 2010-12-04 17:23:29 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv! Önskar att jag hade svaret...
    hm... undrar just hur LÄNGE man ska så ut med den här fula extraluggen..
  • passionsblomman

Angående Idol måste jag säga att så himla duktiga som alla de fyra sista är var och en på sitt vis, så borde de alla kunna få karriärer att vara glada över i framtiden.

Minnah är en sådan där snygg och talangfull tjej som skivindustrin borde kunna lansera HUR bra som helst, precis som tex Agnes. Riktigt kul med hennes utveckling! Och jag tycker egentligen just hon passar bäst för en skiva med redan skrivna låtar. Jay och Linnéa har ju redan en otroligt tydlig nisch och borde verkligen bara kunna köra vidare och dra nytta av all exponering de fått. Olle har ju en strupe som också duger när det ska täljas guld. Någon signar såklart honom också. Förresten så är det fler av årets deltagare som jag är övertygad om att vi kommer att se mer av.

• snaily
    Telis skrev 2010-12-04 17:15:35 följande:
    Nu har jag inte sett Idol på länge men jag håller på Minnah! Hon har ju en fantastisk röst. Och rent hår.
  • snaily

Klockarbol
    TACK för din rapport, jag har också undrat jättemycket hur det har gått med allt. Skönt för dig att han ska jobba i julhelgen så ni kan vara hos din mamma i lugn och ro - vet förresten din övriga familj vad som pågår?
    Hoppas du får psykopathjälp SNART, håller tummarna för dig! Kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!