• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, jag tänkte direkt på dig när jag läste den där beskrivningen, haha!!! Kan delvis passa in på mig också.

PB, om det nu är så att någon känner till ditt hus och vet var du bor så är det ju inget du behöver skämmas för direkt, ditt hus är ju så vackert!

• 1up

Passion: Trist med jobben! Det är snålt om dem i byn och florister.. ja, de som finns där sålde småsten redan när Jesus gick i kortbyxor, så det kan vara svårt att slå sig in på någon slags marknad där.

Vad har du för möjligheter att arbeta hemifrån, med just produktion? Jag vet att iaf en av byns mataffärer tar in lite lokala grejer (framförallt säsongsbetonat) och om du kan göra t ex dörr- och gravkransar så har du ju något att erbjuda? Kan ju vara skönt att ha något att göra iaf, tänker jag. 

AM: Jag är född självförsörjande bonde, blev träbåtsbyggare och har arbetat större delen av mitt liv inom olika former av vård. Läste till SSK när jag blev gravid och flyttade till Solna, och hoppas få positiva antagningsbesked för att få fortsätta läsa här i Sthlm vilken dag som helst.. Kreativiteten är mer ett måste för min mentala överlevnad, än något jag kan försörja mig på. Tror jag. :)

• Lapinette

AM - annars kunde jag skrivit upp det igen (sitter ju hemma nära köket och kokboken). Själv övertalade jag maken att skippa förrätten till morgondagens middag och istället köra på efterrätt. Vet inte varför men förrätter tycker jag är så himla svåra att komma på medan efterrätter finns det i överflöd (idéer alltså).

• fru AM
    1up skrev 2010-12-03 15:19:52 följande:
    AM: Jag är född självförsörjande bonde, blev träbåtsbyggare och har arbetat större delen av mitt liv inom olika former av vård. Läste till SSK när jag blev gravid och flyttade till Solna, och hoppas få positiva antagningsbesked för att få fortsätta läsa här i Sthlm vilken dag som helst.. Kreativiteten är mer ett måste för min mentala överlevnad, än något jag kan försörja mig på. Tror jag. :)
    Cool CV! Och hursomhelst en underbar bild! Har du någon blogg/bildblogg eller så? JAg vill se mer!
  • fru AM

Lappis: visst borde väl zucchinisoppan med chevre-receptet vara för 4?

• passionsblomman

1Up. Att producera floristiska arbeten är nog ungefär det sista jag tänker på precis nu, men visst kan man göra sådant. Fast några pengar är det verkligen inte i det. En av de ICA-anställda i byn har en dotter som är florist. Hon har anammat just den grejen här.

Mina företagarplaner och drömmar söker sig nog mer och mer bort från just snittblommorna, och inbegriper nog någon vidare förkovran inom trädgård eller så. Men det ligger inte närtid.

• Lapinette

1up - häftigt bakgrund mer än vad man kan säga om min typ 6 år på bank, en evighet inom marknadsundersökningar och så en del säljjobb där emellan.

• Lapinette

AM - det blev 3 portioner (rejäla) för mig och maken så jag antar att den är för fyra. Den hade varit dunder att ha imorgon på middagen men jag kan bara inte låta min bror äta chèvre varje gång han är här ... för att jag hela tiden glömmer bort att han egentligen inte gillar det. Tror jag ska göra den när svärmor är på besök.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!