• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Ahhaaa.. Det var BRA drop,drop alltså! Vi väntar på att "vår" rörmokare ska friskna till och komma och koppla in vår diskmaskin som står här (nästan hånfullt) och väntar...

• fru AM
    1up skrev 2010-12-03 12:41:48 följande:
    Snigeln: Shit, det är ju dags när som helst! WOHO!   Min unge föddes lite på tvären, och två veckor före beräknat datum. Jag låg i soffan och kollade på Morden i Midsomer när vattnet gick, och min kille var KARATEFULL på någon jobbkickoff.. Det där med timing har hon varit fin på genom hela sin levnad, lillskrutten. Vetifan om det någonsin hinner bli några syskon, om vi inte tar ledigt från jobbet och puckar på varandra när hon är på förskolan..
    Sjysst bild! Galen på julen?

Få till syskon på dagtid är för övrigt en väl beprövad metod!

• 1up

Tack! Det är allra mest en betraktelse över hur jävla kvävd man kan känna sig av upplevda och/eller faktiska förväntningar så här års, och vidare ett påstående om att julen blir vad man gör den till. Så att säga. Heh. :)

• passionsblomman

Hej 1Up!

Jag bor på Småländska östkusten och på mycket liten ort, efter sådär en 15 år i Sthlm med omnejd och dessförinnan ett stort antal andra orter och adresser. Jag tänker banne mig ha stuckatur i mitt tak i salen förr eller senare. Märken på mina saker är det sällan, men arg av att inte få sova blir jag.

Jag önskar hett att jag skulle fått anledning att köpa en skötväska och blöjor igen, men det har blivit mörka besked på den fronten alldeles nyss här.

Jag har inte uppfyllt delen att prata om annat än mig själv på ett bra tag känner jag och för den delen knappt orkat vara här alls, men det går kanske över så jag blir en bättre trådmedlem småningom.

Min familj äter för övrigt alldeles för mycket socker på det hela taget. Särskilt jag. Och jag har nog totalafärdärvat min son. *nöff sa sockergrisen*

• 1up

Passionsblomman: Jag vet inte vad du har gått igenom men jag har tre missfall och en cancer i bagaget, innan lilla Idun oplanerat men äntligt kom till världen. I reckon I know the drill, vad det gäller en del barnasorg. Och jag vet också att det inte hjälper, men KRAM.

Jag är för övrigt uppvuxen i Mönsterås, apropå den småländska ostkusten..

• _koko_

Hej 1Up, du verkar vara precis som alla oss andra här - Extra Allt! Varmt välkommen!

Glömde skriva hej porchez igårkväll, vad HÄRLIGT att du mår bättre och VÄLKOMMEN tillbaka!!

PB - Det här vet du ju redan, men man ÄR inte bättre eller sämre trådmedlem, men man kan MÅ bättre ibland och sämre ibland. Grattis till fungerande maskiner, förresten!

• Telis

smint, det går finfint! Vilken lyx! Just nu byts det en bajsblöja inne i badrummet helt utan min medverkan.

snaily, jag gillar idén med tygblöjor jättemycket och funderade på det på allvar. Men det blev som för så många andra, bara funderingar. Ska bli hemskt intressant att höra hur det funkar, om ni är lite bättre människor än vad jag och maken är!

• muggles
    1up skrev 2010-12-03 11:24:32 följande:
    Hjälp hjälp hjälp mitt barn följer inte mallen och tortyr att inte få sova och vad fan ska ungen skrika så för"
    ...har iaf jag känt Men jag fattar vad du menar... tror jag.
  • Telis

koko, jag brukar känna mig som Minus Allt och inte Extra Allt. (Förutom att jag har världens finaste Televink och Telisman förstås!)

• smint
    Telis skrev 2010-12-03 13:12:17 följande:
    smint, det går finfint! Vilken lyx! Just nu byts det en bajsblöja inne i badrummet helt utan min medverkan. 

Underbart

Jessus vad det snöar, ångrar att jag tog vagnen till fsk i morse då det lär vara tungt att dra hem den..  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!