• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 1up

Om alla ryms är jag nöjd. :)

Jag har verkligen inget emot Mama-mammor som kan tänka sig en brokig bekantskap, men de vars umgänge jag inte kunnat undgå tenderar att uteslutande konversera varandra..

• Telis
    Lapinette skrev 2010-12-03 11:35:53 följande:
    Men tjejer inte är väl ni varken hysteriska eller hjärntvättade?!!
    Lappis, ja men du ser ju mitt inlägg före det där jag skrev om att jag var hjärntvättad. Vad handlade det om? Jo, om bajs och om att jag inte ser klok ut.
  • fru AM

Vi skriver ju om allt möjligt härinne och jag bor ju där jag bor och är som jag är av födsel och ohejdad vana så det vore fånigt att tro att jag skulle låtsas vara någon annan än den jag är. Men det fina med vår tråd är ju att alla möjliga olika sorters människor ryms här inne - trots att de (o hemska tanke ) använder tygblöjor eller inte vill ha en Gucciväska ...

• Lapinette

Telis - då röstar jag för den tunna varianten som AM föreslog.

• MSW

1up: Välkommen till galenskapen! Som sagt här ryms alla! Och vi är nog alla lagom galna i den här tråden! Fast det varierar VAD vi är galna på/över!

(så där gick det med att hålla sig borta ja....)

• fru AM

Sålänge man är genuint intresserad av andra medtrådare och inte bara pratar om sig själv så är brukar man bli väl mottagen i denna tråd!

1up skrev 2010-12-03 11:43:57 följande:
    Om alla ryms är jag nöjd. :)   Jag har verkligen inget emot Mama-mammor som kan tänka sig en brokig bekantskap, men de vars umgänge jag inte kunnat undgå tenderar att uteslutande konversera varandra..
  • Lapinette

1up - jag tar absolut inte åt mig av ditt inlägg ... för jag är inte ens mamma . Så jag klassas ännu inte in i den hysteriskakategorin. Fast jag hoppas att kunna göra det en dag.

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-03 11:44:01 följande:
    Lappis, ja men du ser ju mitt inlägg före det där jag skrev om att jag var hjärntvättad. Vad handlade det om? Jo, om bajs och om att jag inte ser klok ut.
    Trycker på LIKE-knappen!

Förresten: nu är ju Telismannen papapledig - betyder det att han smygläser tråden då?

• Telis

Åh, men jag kanske inte är helt förtappad ändå - jag vill inte ha en Gucciväska! (Fast en Bayswater skulle ju sitta som en smäck inför jobbstarten i januari iofs. )

• fru AM
    Telis skrev 2010-12-03 11:48:45 följande:
    Åh, men jag kanske inte är helt förtappad ändå - jag vill inte ha en Gucciväska! (Fast en Bayswater skulle ju sitta som en smäck inför jobbstarten i januari iofs. )
    Inte jag heller - inte just en Gucci ... Men jag måste uppgradera mig lite för att inte bli persona non grata i Storsonens nya skola
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!