• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Nej nu ska jag ut och luncha med en kompis!

Kram så länge!!!!!!!

• kängu

Bra att ni började prata om 18-mån kontroll, kom på att det måste jag ju boka in! Fast det är ingen risk att Ru ritar en blomma

• kängu

Ang. det däringa jobbet så fick jag idag ett mail att de fortfarande funderar och skulle höra av sig inom ett par dagar. GAAAAH!

• porchez

Kängu - vad jobbigt med väntande. Håller tummarna. ------- Jag undrar också över vad som hänt med Frejis, känner henne inre så väl då jag tror vi hängt i tråden under olika perioder. Men det låter allvarligt, någon som vill inboxa mig?

• fru AM

Telis - vilken fin ny bild!

Sweet: restriktiva med godis är INTE vi så mycket. Livia får vara godismonster (på lördagarna i vanliga fall, men lite oftare nu när det närmar sig jul). Har försökt bjuda Hektor på godis men han vill inte ha. Det enda i den vägen han gillar är småkakor (han är en riktig liten gubbe). Vill man göra honom riktigt glad så ska man ge honom lite pastaskruvar, kokt ägg eller för all del en riskaka. Har ingen aning om vem han brås på. En okänd asket i släkten?

• kängu

Ru har ju inte alls greppat detta med godis och kakor än men vi låter honom smaka, om han vill, när vi fikar på helgen t.ex. Oftast tycker han inte det är gott, men vissa saker som exempelvis Piggis kanelbullar faller honom i smaken

• snaily

Telis, är det verkligen du? *förvirrad* Men fin bild!

Kängu
    Åå så frustrerande med jobbet, hur länge kan de behöva tänka liksom - det är ju bara att bestämma sig för dig direkt!

Har installerat skype och bråkat med min dator för att få webkameran att funka, nu verkar det fungera trots att jag tror jag lyckades avinstallera något program, hrrrmm... Har även premiärpratat (videosamtal) med föräldrarna.

Och så har vi ätit ärtsoppa och våfflor, MÄTT! Nu ska stackars maken ut med hunden i 25 minusgrader.

Fast jag var ute i drygt en timme på förmiddagen, ca 22 minus var det då men solens små strålar gör ändå lite nytta och jag frös faktiskt inte ens om ansiktet! (Tack vare ordentlig påbylsning med tjockmössa, ullbuff, fluffig kapuschong och Weledas wind and weather cream!)

• _koko_

Godkväll! Har noterat finbesök från cicci, julkalender-diskussion, frågetecken kring frejis och lite annat smått och gott.

Jag såg en statusuppdatering från frejis svischa förbi för ett tag sedan som var optimistisk, men när jag försökte skriva till henne gick det plötsligt inte, så jag vet inget heller.

Julkalender får inte mina barn ännu. Conny går igång lite för mycket på allt han gillar, så eftersom han inte fattat att det finns ännu tänker inte vi introducera det heller.

Godis har conny precis börjat få, vi fick ett sånt jäkla jobbigt toa-bakslag att vi till slut kapitulerade och började ge honom en godisbit varje gång han gick på toa. Nu får han det ibland, när han kommer ihåg det själv, och toabesöken går betydligt bättre igen (för ett tag sen tvättade vi varje dag, och bajsiga kläder nästan lika ofta... )!
    Annars får han choklad och glass ibland, men han är likt Hektor ett riktigt kakmonster (AM - har du fått mördegskakekonkurrens?? ).
    Köpte torkade bananskivor och dito jordgubbar i tron att det skulle vara lite nyttigare, men när jag häromdagen tittade på innehållsförteckningen innehöll bananerna en massa socker och bananaarom(!) och jordgubbarna tror jag innehöll hela 49% jordgubbar, snacka om att vara lurad!! 8-o

Nu ska jag göra klart fotoböckerna som måste beställas så de kommer fram innan jul. Sov gott allihop!

snaily - Jag tycker 9e är en bra dag. Flera i trådens namnsdag dessutom.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!