• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    snaily skrev 2010-12-02 14:16:29 följande:
    AMDu får gärna slänga med den där lilla kudden och det du skrev om förut, om du har det kvar.
    Javisst! Jag har paketet packat det är bara så långt till posten ...
  • snaily

AM
    Vad bra!
    10:e tror jag förresten passar mig utmärkt! Nobeldag och allt. Fast då missar ju i och för sig hela nöjet på tv den dagen...

• kängu

Kastar mig in mellan jobbmailen, det gäller att passa på när Ru sover!

Snigeln är fortfarande kvar hemma ser jag!

Hej Cicci!! Måla blommor?? Det kommer Ru aldrig klara...

• FruCicci

Nej jag tror han kommer den 5e december Alltså hinner jag inte klart min utbildning till dess!

Då kan du sitta hemma och titta på nobelmiddagen, kolla efter mig och AM (ha ha - not)

• FruCicci

Kängu, Louise är klassad som smart tydligen (säger dagis och bvc) hon kan faktiskt rita en blomma, men det är inte så runt, men iaf ett streck som ska föreställa stjälken och sen en kludd till blomma (kanske inte så avancerat) sen var hon en fena på allt annat de testade, men jag visste inte ens om det, jag trodde bara de skulle peka ut vad öron, näsa och mage osv satt, men det frågade de inte ens om (vi har övat det lite och det har det gjort på dagis med). Sen säger hon inte så många ord, max 10-15 stycken... så de fokuserar som vanligt på olika saker de små liven.... Va inte orolig för RU!

• snaily

Helt overkligt att folk börjar gissa Ynglets födelsedatum... jag har fortfarande inte fattat att hoan ska ut överhuvudtaget!

Nenne
    Vad härligt med er lugna natt efter Prickis sprutisar och att Nancy är så väluppfostrad och snäll också!

• snaily

Presentkalendrar, chokladkalendrar och gu vet allt - fanns sånt när man själv var liten? Jo, chokladkalender har jag ett vagt minne av att det fanns, fast inte i mitt hem gubevars! TVs kalender var det enda jag hade, vilket stackars barn jag var!

Jag har nyss köpt julklappar till systerdöttrarna - de enda klappar jag tänker köpa i år faktiskt! - och det blev några ytterst fåniga småsaker. Sen får de lite välgörenhetspresenter från Plan också och sen får det vara bra! *snåla mostern har talat*
    Förresten lätt att shoppa julklappar i den här byn då det bara finns en butik att välja på - bara att gå in och ta första bästa barnpryl så är det klart sen!

• fru AM

Kängu: det 18-månaders "ska" klara när det gäller den konstärliga nivån är att kluddrita fram och tillbaka med en krita. Gärna med båda händerna. Så det är lugnt!

• FruCicci

AM, jag fattar inte vad jag har fått det där med att peka ut kroppsdelar ifrån, när ska de göra det?

• FruCicci

AM igen, Louise fick sitta och stapla kossar med, rita, rulla runt någon sorts ojämt maninck/docka på golvet och prata osv.... Sen frågade jag ju Louise vad typ näsan var och öronen och så pekade hon och sa "näsa" för jag ville visa att hon kunde... helt i onödan då ha ha ja det är ju sanslöst att jag suttit och övat in detta i "önödan"....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!