• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Se om jag kommer i tid till hämtning idag, tydligen hade det vält en lastbil över vägen, så busschauffören visste inte ifall vi kom förbi eller inte.. Sen blir det hem och snabb-plocka i ordning då syster med barn kommer och passar A när jag hämtar make och ny tv!

• MSW

Nenne: min "klump" har legat typ en kurva under "normal" på längden och 1-2 över på vikten!

• FruCicci

Och mina barn får inga kalendrar alls, hemska mamma. De har öppning av kalender på dagis det får räcka. Men chokladkalender, det skulle jag inte ge mina barn, de får bara äta en bit choklad på lördagar (ibland fredag om det inte är popcorn då).

Trevligt dock med present kalender, var hittar man dem?

• smint

Cicci: Låter som du har det gott nu  Låter ju bra med arbetstiderna också.. Spännande med ev sjuksköterska utbildning.

När jag säger att jag kanske skall börja plugga något så säger alla att du borde bli sjuksköterska men det skulle vara superkul tror jag, men vet inte vilken inriktning jag skulle vilja välja sedan

• MSW

*vinkar till cicci* kul att se dig! Det var länge sedan! Låter som du har rätt bra med förmåner då som kan väga upp det som känns negativt! nu blir jag också orolig över Frejis!

• FruCicci

Smint, det är ju bra att läsa till distriktsköterska, eftersom då har du möjlighet att både jobba som bvc sköterska sen och på vårdcentral och allt möjligt, lite mer "öppet" då. Men vad kul att de tycker att du passar som det dina vänner

• fru AM

Hej Cicci!

Noterar Louises längd - vi kunde ju inte mäta Hektor eftersom han blev så sur på 18-månaderskontrollen så jag har inte vetat - men om Louise är 83 så är Hektor någon cm längre har jag sett på dagis! Tack för info!

Och Nenne: vilken Storprick! Snart får han bära runt på dig istället. När Hektor var 3 månader var han 2 cm kortare och 2 kilo lättare än Storpricken. Nu har jag segat så länge med att skicka det där paketet till Pricken att det lika gärna kan vänta tills vi ses den 15 december - om nu NÅGON av grejorna passar

Snaily: JAg har ju inte skickat mobilen och det andra heller - jag är en glömsk latmask!!! Vill du fortfarande ha det? Då LOVAR jag att få iväg det imorgon! Hojta till ja eller nej!

• FruCicci

MSW, jag ska inte klaga, det är så många som gör det ändå Men som du säger är det vissa saker som är aptråkiga, men förmåner väger upp trisstessen så att säga Sen har jag varit på samma bolag i 8 år (3 mammaledighets år) och nu krävs det igentligen ett byte av jobb för karriärens skull. Det är på det berömda håret!

• fru AM

Cicci: har sett presentkalender på t ex Åhléns Ö-malmstorg, t-baneplanet

• fru AM

JAg tycker det är bra att Cicci jobbar kvar eftersom hon har grejat in mig på ett hörn!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!