• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

MSW,

vi kör verkligen mer eller mindre varannannattsläggning nu. Oftast går det bra men ibland blir det protester av en mammig tjej. Men hon brukar finna sig i att det är pappas tur. Vi kör mycket det nu med kompisarna också ju. Detta att vänta på sin tur och att turas om...

haha när hon vill sitta framför datorn eller se på TV fast vi använder/ser på den så säger vi numera att det är VÅR TUR att göra vad vi nu gör, och att hon får vänta på SIN tur! Det förstår hon även om hon opftast brukar fråga om det är hennes tur efter typ 3 sekunder. Och repetera med 3 sekundersintevall tills man till slut ger upp....

• Fru E

Sweetan-du kan få vara med på skype
    Jobbkaoset blir bättre för mig i slutändan men inte för dem som var med på byamötet ikväll

• sweetstreet

Fru E,

kanske skulle man det kanske? Skypa alltså. Men det är tidskillnad också så ibland är det svårt.

Låter bra att du fårdet bättre när jobbakoset är över!  

Kramar!

• MSW

Sweet: Vi kör också varannan kvällsnattning, och har kört med det länge... Men han bryter ihop mer eller mindre varje kväll det är pappas tur...

• viktualia

EA - jobbigt med orkan på jobbet... jag tog några steg i riktning mot sånt idag... men jag hoppas att det aldrig blir orkan.. men som sagt... hemska Vickan kan delvis sitta ivägen för/krångla till en flermiljardhistoria... läskigt!

• Fru E

Sweetan -full förståelse för att ni inte åker till Sverige! Är själv en hemmagris av stora mått

Vickan-några miljarder kostar inte mitt kaos men att så få kan låta så mycket är häpnadsväckande men jaja

• start september

Hej i tråden,

dagens lärdom är att man använder mer is-ord an vad man var medveten om. Osis för omgivningen helt enkelt, för lite larvigt låter det kanske.

Tjoho för Elise däremot! (Där var det is men e på slutet dessutom!)

Stor, stor kram till Klockarbol. Hoppas på livstecken, hur är det idag?! Är det någon som hört något?

Hattis, hoppas så på att det är din tur nu. 

Min egen utredning hoppas jag snart på svar på, har missat två samtal från läkaren och det går inte att ringa tillbaka, helt knäppa telefontider. Visst molar tankarna att hon ringer för att hon hittat något, men troligen är det bara för att säga att alla prover kommit och boka en tid.  BIM i helgen tror jag.

Telis, hoppas första gemensamma dagen varit lyckad.

Näha, nu till det jobb jag tog hem. Suck.

• sweetstreet

Vickan!

Tur det gick bra med ditt möte trots allt!

MSW,

Svårt det där. Tror ni får gå på magkänsla över hur ni känner inför detta. Om ni vill ta "striden" eller om ni känner att ni tor det är mer att vinna på att "ge med sig". jag tror det kanv ara olika under olika perioder i barnens liv. Just nu tar vi fighten. De ggr hon blir jättearg och ledsn säger vi helt enkelt att varannan natt är det mamma och varannan är det pappa. Så är det bara! Och oftast när hon väl inser att det inte går att förändra med hjäp av gråt, skrik eller andra protester brukar hon bara säga ok och så går det jättebra. Men som sagt, jag tor det kan variera mycket beroende på orsak till varför de "byter samman! och även beroende på personlighet hos barnen. Lykca till iallafall!

För det är jobbigt när det blir sådär.

• sweetstreet

September!

heej! Visste inte att du varit på utredning. Det har jag missat. Så ni ska få svar snart då alltså. Är det p g a tidigare X samt MF som ni/du utreds?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!