• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - jag råkade ut för samma sak för ett par veckor sedan .. dock bara ett inbox inget vänförslag. Kommder dock inte ihåg vad snubben hette men han bodde här i Stockholm. Jag svarade aldrig och har inte hört av honom. Han skrev typ kontaktannons .. gillar mysiga hemmakvällar etc. Ha, ha!!!

• Lapinette

mugglan - så klart du ska ha en mage med rutor efter graviditeten!

• fru AM
    muggles skrev 2010-12-02 15:36:30 följande:
    Det är ngn jävla Goran som har kontaktat mig på FB. Först skickade han en vän request som jag ignorerade (declinade). Nu har han skickat ett meddelande till mig att jag ser trevlig ut bla bla. Jäkla obehagligt.
    Det är ju bara att fortsätta igga honom. Som jag gör med Tone från "Östermalmsladies" Fast jag föstår att det känns lite obehagligt med en okänd man ... Om det är en tröst så har han nog försökt med flera. Konstigt sätt att ragga på FB ... Jag fick ett meddelande somfrån en som trodde jag var en kollega till honom (med samma namn) - när jag svarade att han var fel ute så fortsatte han glatt och flirtigt: jaha - men vem är DU då ...?

Har spanat in Olgas blogg förut - jisses vilken vältränad 5-barnsmorsa!

• BrudSommar2006

Piggelin, fast nu är det mina föräldrar som sköter presenterna och de har redan Iris och hennes ett år yngre kusin att köpa till.

Jag har också fått en hel del vänförfrågningar på FB, aldrig några svenskar, fast jag tror att det beror på hur mitt foto är taget i kombination med att min profil är stängd, dvs det går ju inte att se att jag inte är singel, om/när jag orkar ska jag byta till en mer familjeorienterad bild. Inte för att de som kontaktat mig hittills skulle ha mer tur om jag hade varit singel i och för sig.

• porchez

Tack föresten för ert välkomnande och fina ord om att jag mår bättre Jag vet inte om det är "snabbt" jobbat eller vad som är normalt, mina problem var nog inte så djupt rotade...

• porchez

Får oxå en del konstiga vänförslag på FB, mest utländska killar men jag är å andra sidan öppen med mina prisökningar och om att jag är singel

• porchez

Haha! Iphonen stavar fritt ibland, jag tror jag skriver profilbilder men det blev tydligen prisökningar?!,??

• passionsblomman

porchez skrev 2010-12-02 17:04:54 följande:
    Haha! Iphonen stavar fritt ibland, jag tror jag skriver profilbilder men det blev tydligen prisökningar?!,??

Jag undrade just vad det är du annonserar ut för tjänster på FB!

Jag vet inte om jag sa eller bara tänkte KUL att se dig igen förresten! Välkommen tillbaka!

• smint

Jag hade nog vanliga kalendrar från Ica typ och en som idrottsföreningen sålde, där kunde man vinna något varje dag minns jag. 

Snaily: Jag tror att ynglet kommer den 12 dec

Cissi: På dotterns 18 månaders kontroll så skulle hon peka ut mage, näsa osv.. och hon ritade med lite kritor och gjorde något mera.. Så det skiljer sig lite från kommun till kommun. Häftigt att hon kan rita en blomma  T har efter sommaren lärt sig rita huvudfotingar iaf  

Har äntligen kommit till apoteket och fått tag i losec mups, hoppas det hjälper mot halsbrännan.. i går kväll var hemsk.. men jag var dum och åt päron en stund innan jag la mig.. inte bra..

Dags för lite matlagning kanske..

• Telis

Tack för grattis, Cicci! Kul att du hinner in här ibland!

Men vad sjutton har hänt med Frejis?! Jag har också försökt få kontakt men inte fått svar och för bara någon vecka sen fanns hon på FB men nu är hon borta. Det känns ju i n g e t bra överhuvudtaget.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!