• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

BS: nu förstår jag plötsligt varför ni valde Iris!!!

• Lapinette

Jag tror inte vi pratar så mycket slang och dialekt hemma hos oss men istället har vi ju egna ord och ändelser som vi har hittat på.

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-01 15:38:39 följande:
    Eeeehhh? Joho, det heter galonisar!!! Snigeln, vilken tjusig kagge! Nu har jag beställt julkort med barnen på, tyvärr inte nakna men det får gå ändå!
    Om vi säger såhär - på Bästkusten gör det inte det. Höhö.
  • MSW

Någon som har tips på hur man får bort riktigt, riktigt fastbränt från en gryta?

• Parnassia

Bra att du ringt PB! Heja! Och HOPPAS människan är vettig.

Kram!

Nu ska jag ta fram adventsljusstaken, den med sterainljus. Är jag sist??

• Parnassia

Jag hade laddat för att ta kort på tjejerna i solen och rimfrosten idag. Men Lilla hade mage att somna! *hrmpff*

Hoppas solen skiner imorgon också.

• MSW

Snaily: vilken mage! Tycker mer att det ser ut som någon satt fast en boll utanpå magen än att du svalt en! lycka till när det nu väl drar igång! (så jag inte missar det..)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!