• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Nu fick jag ett nytt mos ord av maken (som inte vet vad vi diskuterar här inne). Tackismos! 

• BrudSommar2006

Ååhh, tunnbrödsrulle med räksallad, mums!

Så klart heter det tuppis! Strumpisar, smalisar, tjockisar (smal/tjock korv) heter det också.

Telis, tack för länken, vilken fantastisk länk, jag ska använda den flitigt! Lycka till hos sjukgymnasten, fast det verkar ju nästan inte behövas då om han redan rättat till saken själv.

• MSW

Nu har jag skrivit en hel sida om vad Juul tycker, menar och anser, så nu pausade jag och gick och kollade på piggelin i galleriet!! Så söta ni är allihop!

Har förövrigt ett riktigt "gosa-med-en-alldeles-nyfödd-liten-bebis-behov".. Gissar att det på något vis hänger ihop med att vi börjat föröska få till en två, men känner att det inte behöver vara vår egen bebis, bara någon bebis att gosa med och snusa på...

Jaja, nu ska jag återgå till Juul och hans ansvars tänk!

• BrudSommar2006

Men det är ju helt fantastiskt med lilla Elise! Tänk att de var så envisa med att leta fel och så är det inget fel!

• Parnassia

Underbart med Elise!

Och jag är på ang en Ullaredsdate! Kanske ska jubileet vara där så kan vi bada badtunna, gå på Harrys och shoppa järnet.

Lappis - och vad menas då med ordet "tackismos"? *trögtänkt som få, det måste vara kylan som gör inte bara växellådsoljan trög som sirap*

• Parnassia

Så enkelt alltså!

Men trög som jag var tänkte jag först, vaddå tack!? Har jag gett henne en anledning att tacka mig?!

Bäst att fixa lunch innan jag gör bort mig på riktigt.

• Lapinette

Parnassia - , nej men maken hade anledning att tacka mig och skrev tackismos. Själv föredrar jag merci.

• muggles
    MSW skrev 2010-12-01 10:00:10 följande:
    Mugglan: Kör du över Varberg så blir det väl typ E6 till halmstad, sedan 25 till Ljungby och där E4 resten av vägen? Den andra vägen har jag sämre koll på, men så vitt jag vet är det betydligt mindre vägar, så jag skulle nog rösta på att köra över varberg... Åtminstone nu mitt i vintern...
    Nej, eniro föreslår kartor.eniro.se/m/IEIH1
  • muggles

Tråddejt i Ullared... tillåt mig tveka

Förresten undrar jag om jag kommer att kunna följa med på 5-årsjubileet nästa år. Med 3 barn, varav två minis (!)? Tja, vi får se. Ev är man hur cool som helst (Cicci-cool)...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!