• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    Lapinette skrev 2010-12-01 09:40:27 följande:
    Hi, hi .. jag gissade rätt!
    Jag med!
  • snaily

OJ! Vad fort klockan går!! Bråttom bråttom, hörs senare!

• _koko_

Hahahaha, gud vad jag är bra! Uppenbarligen är det snaily jag håller med, eftersom jag skriver trådisar!!!

MOS!! lappmos? piggmos? kokmos? Njaaaa...

• muggles

Lappis. jag undrar också över -mos? Exempel?

Snaily: jag fick aldrig förvärkar förrän förlossningen satte igång. Hon var beräknad till en torsdag (23/8); på fredag kväll fick jag förvärkar, dvs mensliknande molande som kom regelbundet varje kvart. Helt klart hanterbart och vi låg och kollade på en film och tänkte att "nu kanske det har startat". Vilket det hade

• fru AM
    muggles skrev 2010-12-01 09:36:05 följande:
    Ngn som har koll på om vägen mellan Gbg och Värnamo är bäst via Borås el via Varberg/Ullared? Piggelin, åkte inte vi via Varberg sist? På Eniro står det att det tar ngt längre tid men jag undrar, det är ju längre sträcka motorväg den vägen, borde vara bättre.
    Ingen aning givetvis - men åker du via Ullared så kan du ju passa på att shoppa!!!!
  • fru AM

Snaily: jag har inte heller haft förvärkar någon av graviditeterna. 

• muggles

AM: skulle gärna göra det men har inte tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid! Nä en tur till Ullared per år får vara max, så jäkla märkvärdigt är det inte shoppingmässigt.

• _koko_

AM - Jag är också nyfiken på the ullared experience, vi får ta en sån där busstur nån gång...

• Lapinette

Hmmm... inser att det ofta är -is inblandat också ... så som Lappismos. Eller så sätter han "ett "eller "två" bakom. Mycket ordlekar hemma hos oss ... så är det när man har språknybörjare som gillar att förvränga ord.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!