• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Är förövrigt fortfarande döless på mitt jobb. Inte blev det bättre av Thanksgivingledigheten heller. Hade noll lust att gå tillbaks och längtar nu bara till julen!!!!! Julledigheten! Hahah leeeediga!! inget Sverige! Så jädrans skönt! Att få stanna här och bara VARA! Najs!

• sweetstreet

Borde fortsätta jobba nu dock.

Men vill först TACKA er alla som tänkt på mig sedan jag berättade om min kompis här. Jag fick ett mail från henne igår och hon har nu gjort en MRI men väntar svar från den under den här veckan.

De ska också stanna här i New York över jul och nyår så jag tänkte höra med henne om de ev vill komma på juldagen och äta hos oss. 

Nu back to work!

Puss på er allal!

eller vänta lite!

kom på att jag vill säga till Fru E att det ABSOLUT INTE var något du eller din man gjorde som orsakde ditt missfall! Såpass tidiga missfall handlar ALLTID om att det är ngt genetiskt fel på fostret eller iallafall ngt genetesikt som gör att fostret inte kan fortsätta utveckla sig i livmodern. Inget man gör som mamma kan påverka detta!!!!!!

I början är det hur många faktorer som helst som ska fungera. Tyvärr är det många graviditeter som avslutas innan de kommer särksilt långt. Om man inte som så många av oss, försökt länge så har man kanske inte ens riktig koll på sin cykel och kan då upptäcka sådana här MF mer som en försenad mens. Alltså man vet inte ens om att man varit gravid utan tänker att mensen strulat och blivit en eller två veckor sen eller så. 

Kramar till dig och hoppas det känns lite bättre nu även om jag inser att det kommer ta lite tid för er att hämta er från sorgen.

• BrudSommar2006

Inser att vi får öva på att hoppa på ett ben och rita gubbar till i juni.

Piggis verkar tro att vi pratar dialekt här??!! Jag förstår ingenting?? *Förvirrad*...

Tiomånaderskontrollen gick bra och det var en vikarie-läkare som inte ens kollade vare sig klossbankning eller pincettgrepp, han bara frågade om hon kunde! Jaja, där fick vi för att vi övat så mycket. Hon är nu 78 cm lång och väger 10,5 kg med tio dagar kvar till elva månader. Att jämföras med Iris som var 5 cm längre och 4 kg tyngre ett par dagar innan tio månader. Vikten har planat lite men längden är lite mer som ett rakt streck än följer kurvan just nu men det är vi ju vana vid, förhoppningsvis sticker hon inte iväg alltför mycket bara.

• BrudSommar2006

Sweet, vi har blivit varnade av dagis att Iris är rätt så på vad det gäller främlingar, tex när det är inskolning och andra föräldrar är där så kan hon klättra upp och sätta sig i knät på dem så vi måste passa oss om/när vi börjar låta henne vara ute själv.

• sweetstreet

BS,

skönt att kollen gick bra!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-11-29 22:06:54 följande:
    Vickan, nja, jag tror inte hon vill ha sådana faktiskt. Höll du uppe amningen i 1,5 vecka och sedan snuttade han lite igen utan problem? Det tar inte slut så fort alltså. Bra att veta, har lite svårt att få bort sista snuttningarna framåt småtimmarna på nätterna. Heja AM, vad bra att det verkar lösa sig! Tack för länken.
    japp han kunde utan problem äta lite igen efter 1,5 vecka!
  • sweetstreet

Och du ahr riktigt stora tjejer! Jag tycker vår lillskrutta är stor jämfört med många här men hon slår inte iris!

Senaste kollen var hon ca 2 år och 5 månader och då vägde hon ca 15,5 kg och var 94 cm lång.

Men det var ju iris då vid ett års ålder om jag fattat rätt!!!

• viktualia
    Telis skrev 2010-11-30 10:13:06 följande:
    Vickan, vad kör du med för värktabletter mot mensvärken? Orudis eller maxdos Voltaren+Alvedon tar bort dom värsta smärtorna för mig iallafall. Sen är det jätteviktigt att jag tar dosen var 8:e timme på pricken, dröjer det lite för länge får jag skitont och har jag väl fått det så hjälper tabletterna mycket sämre.
    Ipren..  duger någorlunda i alla fall....
  • sweetstreet

Hek vickan!

Har förstått att du börjat jobba igen. hur går det?

• viktualia

Hej Sweetan! Japp jag har jobbat en månad nu!!!!!!!! tjohooooooooooooooo!

Och ikväll har jag varit på halvtafflig julfest.... men är äntligen hemma och ska sova...

... blir sjuuuuk nyfiken på Piggelins sons namn.... men är för trött i skallen för att kunna gissa!! Inboxa mig!!!!

Puss på er allihop!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!