• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Nu har jag skottat snö i få se nu...TRE timmar i sträck.
    Jag har väl hunnit ungefär hälften kanske.
    Det fortsätter att fulständigt v-r-ä-k-a ner, man ser knappt skyffeln framör sig därute!

För någon timme sedan sa grannen att det hittills kommit mer än 35 cm bara på dagen idag. Det har lätt kommit snart en decimeter till.

Om ni undrar hur långsam man kan vara egentligen när man skottar, så är min taktik just nu att dra så mycket som möjligt ner till baksidan huset så länge det går. Dels för att det ju ifjol inte fanns någon stans att göra av snön till slut, och dels för att det kanske rinner in lite mindre i källaren i vår då...

• Parnassia

Och jag fattar ingenting. Inkentinken. Nada. Noll. Är jag dummare än tåget? Trögare än sirap?

Jag sätter mitt hopp till att galleriet snart föräras med en bild! Med en informativ bildtext!

• smint

Jag fattar ingenting för jag vet bara om två pojkars namn och tror inte det är något av dom. Snaily: hoppas innerligt du slipper bli magsjuk nu, jag har fått ngn bacill/ätit något olämpligt så mest delen av dagen har jag haft kramp och kräkts en gång. Sammandragningarna är inte roliga efteråt sambon fick hasta och hämta dottern istället som inte sovit middag och varit vaken sedan halv 6 imorse, spännande kväll det här återkommer när jag har något roligt att prata om. Kram

• Parnassia

Heja PB! Jag skottade i 3 h igår men hann nog klart tror jag. Min taktik var som sin, bort med allt så långt jag orkar. Det är långt till mars om detta ligger kvar och förmodligen fylls på...

• Parnassia

smint - din stackare!! Kram och krya på dig asap!! Ladda med proviva kanske?

• passionsblomman

Ore, Karl-Johan! Underbart!

Mitt ungdoms ex hade på sin kontroll fått uppmaningen att "säga brum brum som bilen"
    -"Bilar säger inte brum", sa han då. När BVC-kvinnan höll fram en boll och sa"vad är det här"  tog han den, öll upp den som  döskallen i "att vara eller icke.."och sa "det är en jordglob" Han är rätt skärpt, den killen.

• MSW

Jag fattar inte heller mycket av namnen.. Så vill också gärna bli inboxad, om det inte syns på fb eller galleri snart! Nu är jag på väg hem, och är så trött på snö och kallt att jag allvarligt överväger att ha A hemma imorn så att jag inte behöver gå ut alls.. Enda problemet är hur jag ska få något skolarbete gjort om han är hemma!

• Piggelin1

Lussebullarna bärgade o provsmakade med ett glas mjölk - yummie! Amandas tre bullar blev väldigt fulla med mjöl efter heenes knådande o kavlande, men fina!

nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 14:58:04 följande:
    Jag tror det är samma namn om Pricken fast med ett o i mitten och k på slutet
    Oj, nu var det jag som blev helt lost!

Lilleman får samma namn som tre andra pojkar i tråden
    Telis, helt rätt med stavningen, fast jag har faktist inte tänkt på att den stavningen är utländsk, en av våra bästa vänner stavar precis så & är inte utländsk ngnstans. Men vid närmare eftertanke, så har du absolut rätt!

Har mailat några bilder precis, Telis, om du vill lägga upp i galleriet!

Lappis, ska maila våra andra förslag!

• kängu

Ore, nej de säljer inte Didrikson. Outnet har mycket Didriksson, googla deras adress, kan finnas där. Jag har köpt från Norrbaggen och PoP till Ru. 

Piggis, aha, då tror jag att jag vet! Fint!

Ego- de har inte hört av sig. Och nu har de slutat för dagen....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!