• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Dagens midjemått: 108 cm
    *anropar intresseklubben*

• snaily

Kängu
    Kan du inte shoppa några ullunderställ till mig också, i storlek xxxl, med omedelbar leverans tack? Mina allra största underställströjor lämnar nu en väldigt obehaglig naken glipa på magen...

Och nu ska jag pälsa på mig alla lager kläder igen, bara för att gå och hämta posten. Det är fint och härligt med vinter, men klädmässigt är det något enklare med sommar faktiskt...

• Piggelin1

Kängu - vi har faktist det nu Lilleman får ett namn, som faktist flera andra trådbarn också har, dock med lite annan stavning på slutet (tror jag) Har varit en favorit länge & nu när mannen funderat lite, så tyckte han också att det passar bra på vår lille pojk!

Hade några fler starka kandidater, men nu (tror jag!) att vi bestämt oss!

Dags att ta hand om lussedegen!

• nennesjuttioåtta

Jamen telisar måste man ju säga, annars blir det ju kärringknut på tungan. Telemarkskidor. Skitlångt.

Kängu – iih hoppas de ringer snart!

Snaily – 8 cm till så är du ikapp mig!

Ore – karl-Johan!

piggelin – kissade han sig i ansiktet! HAHAHAH!!! Pricken har så lång så den hänger över kanten, så därför blir bara fötterna våta här. Nä men allvarligt, det slår aldrig fel! Jag brukar också, som koko, lägga den gamla blöjan som skydd men ibland blir jag lite för modig eftersom de toftast varit i onödan med den där blöjan så då gör jag inte så och då strrrriiiill och har jag tur så är jag inte i vägen. Eller att jag får hjärnsläpp och lägger den nya, torra blöjan för.

• nennesjuttioåtta

ååh jag vill veta namnet! Vad snabba ni var!

• Lapinette

Piggelin - kan du inte inboxa! Gärna alla förslag! Behöver få lite pojknamn att diskutera med maken.

• nennesjuttioåtta

jag letar kläder till mig själv, ska på julbord med jobbet om 2 veckor och skule vilja ha något snyggt, amningsvänligt. Men det är ju inte så lätt alls. Klänning är uteslutet, för jag trivs inte i det och ser heller inte klok ut (är nog anledningen att jag inte trivs i det)

• Ore

Nenne: För mig funkade kombinationen amningslinne och någon tröja med djup V-ringning fram, eller knäppning fram. Över huvud taget gillade jag amningslinne när det var mer "halvoffentlig" amning - så slapp jag visa degklumpen till mage

Då kan du ju ha byxor eller kjol till...

Sedan övergår det dock mitt förstånd hur en pingla som du INTE kan se bra ut i klänning...?

• Ore

Piggelin: Tror jag kan gissa namnet (och stavningen)... Om du inte lägger in det på FB någonstans, så får du gärna inboxa namnet till mig

Kängu: Vart handlar du ullkläder? Och när jag ändå är i frågartagen så undrar jag om det finns Didrikson-jackor för damer i den butik som du har en nära anknytning till...? Det är modellen Sophie, röd i stl 36 som jag har spanat mest på, men den verkar vara omöjlig att hitta i mina trakter (och på internet...)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!