• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Piggelin, hmm, jag tror att det bara finns två killnamn som flera barn i tråden heter, eller har jag fel? Det ena kan man väl inte stava på så många olika sätt så det lämnar bara ett namn kvar. Har ni valt den utländska stavningen på det eller?

• Lapinette

Hi, hi .. många gissningar blev det och jag har också en!

• nennesjuttioåtta

Ore – för jag känner mig och rör mig lika kvinnligt som en traktor. Amningslinne är ju kalas, fast bäst hittills gillar jag boobs tröjor där man viker upp en liten flik. De där som går omlott fram har för små öppningar så jag får gräva så inåtahe... Kjol har jag haft någon gång men har jämt fel skor. Hopplöst fall – doktorn grät. Eller vem som nu är inblandad när det handlar om modemissar. Hjääääälp! Styla mig!

• nennesjuttioåtta

jag gissar friskt och tror jag har rätt!

• nennesjuttioåtta

Jag tror det är samma namn om Pricken fast med ett o i mitten och k på slutet

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 14:58:04 följande:
    Ja, eller också är det som Pricken fast ett med ett O i mitten och ett L istället för ett S - då har vi ju faktiskt åtminstone ett trådbarn som heter så.
  • Telis

Jag tycker förresten också att det är jättesvårt med skor till kjol men det är ju det som är så bra på vintern för då kan man ha stövlar till istället.

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-30 14:58:04 följande:
    Prockek?

Jag har också en stark gissning på namnet, om inte ovanstående var rätt.
  • snaily

Är det det killnamn som tre (?) trådbarn har, eller det som två trådbarn har? Det ena kan man stava på två sätt som båda är ganska vanliga, det andra kan man möjligtvis sätta ett z i slutet på?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!