• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

det är d utbrottet betydde alltså att jag älskar mig jobb lika mycket som vanligt... ha ha ha... glömde det i förra inlägget... nu sängen!

• Klockarbol

Förlåt att jag drumlar in så här.

Min hund dog för en timme sedan. Gammal och skruttig, visst men inte sjuk. Han var lite låg ett par dagar och åt krattig och nu bara dog han.

Jag vet inte riktigt hur mycket man ska hålla för samtidigt. Men jag fixar inte det här.

• Parnassia

Men Klockarbol!!

Mitt hjärta fryser i bröstet när jag läser det du skriver!!

Får du någon hjälp!? Har du någon att luta dig emot?

Om jag visste var du fanns och om jag kunde ta mig dit så hade jag velat hjälpa dig på plats!

Jag blir orolig för dig.

Skickar all styrka, stöd, ork, tröst och värme jag kan via detta så egentligen opersonliga forum.

KRAM!

• BrudSommar2006

Klockarbol, jag frågar också om du har någon nära som kan stötta dig? Syskon? Dina föräldrar? Någon?

• passionsblomman

Klockarbol skrev 2010-11-30 21:56:21 följande:
    Förlåt att jag drumlar in så här.Min hund dog för en timme sedan. Gammal och skruttig, visst men inte sjuk. Han var lite låg ett par dagar och åt krattig och nu bara dog han.Jag vet inte riktigt hur mycket man ska hålla för samtidigt. Men jag fixar inte det här.

Men gumman!
    Vad är det frågan om i din tillvaro just nu!

Jag instämmer helt med Parnassia och undrar vem du har som stöttar dig nu?
    Hur har allting utvecklats och vad händer?
    Kan du inte bara ösa lite här så vi iallafall kan vara del i att du får minska på trycket lite lite grann?
    Jag tänker mycket på dig.

• BrudSommar2006

Sweet, japp, hon var ju inte så lång men hon vägde ungefär så vid ett års ålder!

Idag har Astrid tagit sina fyra första steg själv, lilla duktiga tjejen! Ett tag nu när hon försökt stå själv har hon sett ut som en hiphopande vågsurfare men så plötsligt stod hon stadigt. Så ikväll glömde hon bort att hon inte höll mig i handen längre och gick fyra steg innan hon upptäckte sitt misstag!

• BrudSommar2006

Om hon nu kunde sova lika duktigt också men, men, våra tjejer är inte den sorten helt enkelt.

Stackars Iris har ingen röst alls nu längre men hon har humöret uppe, eller hade i alla fall, nu sover hon. Min tur också nu känner jag.

• passionsblomman

Nu gör jag en kupp och kopierar ett meddelande från andra tråden. Det gör jag för att det är så oerhört positivt, och det kan vi gott behöva i den här tråden med. Från Heloise och Panzerfaust:

Läkarna hade FEL!!!
    Inga avvikelser.
    Elise rocks och vi får komma hem nästa vecka.
    Glädjen är gränslös

Sprid
    Kram

• BrudSommar2006

Klockarbol, nu måste ju bara allt elände för flera år framåt ha kommit allt på en gång, nu måste det ju bara vända. Fast inte i en hast förstås, det måste få ta sin tid inser jag ju.

• Piggelin1

Vickan, Sweet & Smint - har inboxat er!

Försökte inboxa alla tre samtidigt, men det verkar inte gå? Ngn som vet?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!