• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Klockarbol
    Stor varm kram, beklagar verkligen sorgen!! VARFÖR ska allt eländigt hända på en och samma gång?!

• snaily
    muggles skrev 2010-12-01 09:20:04 följande:
    Mellis skulle jag aldrig använda och peppis låter bara för töntigt (sorry )
    Mugglan - poppisar då (popcorn)?

Nej, det överdrivna -isandet har nog blivit nästan en sjukdom hos oss, jag kan hålla med om att det låter lite töntigt, finns det någon bra rehabklinik man kan checka in på om man har såna här problem?

Lycka till hos sjukgymnasten Telis & Televinken!

• snaily

Snart dags för barnmorskebesök. Undrar hur många fler det blir nu?

Inatt har jag sovit rätt uselt men inte på grund av förvärkar eller nåt sånt tyvärr.

• _koko_

Åh, snaily, det är så spännande nu! Skrev jag om resande med nyfödd förresten? Skäms på din syster iaf! Mina föräldrar övertalade mig att inte åka norrut när conny var nyfödd, just för att det var vinter och livsfarligt om vi skulle få stopp på bilen nånstans i obygden. Min farmor var i dåligt skick och jag ville så gärna att hon skulle hinna träffa honom, men inte med de förutsättningarna. Man spelar inte med sitt barns liv. Punkt. (tack till mina smarta föräldrar!)

Hoppas din mamma svarar bra på behandlingen och att hon ska trivas i peruken. Ett lågt pris att betala om man kan bli frisk!

Stor kram!!

• muggles

Ngn som har koll på om vägen mellan Gbg och Värnamo är bäst via Borås el via Varberg/Ullared? Piggelin, åkte inte vi via Varberg sist? På Eniro står det att det tar ngt längre tid men jag undrar, det är ju längre sträcka motorväg den vägen, borde vara bättre.

• _koko_

Har helt missat -is-diskussion, men instämmer , och att televinken ska till sjukgymnast! Men tänk vad bra att sånt finns! Hoppas han fortsätter sitta rakt.

• Lapinette

Om jag ska fortsätta -is diskussionen så är det -mos som gäller hemma hos oss. Maken har inte fattat det där med -is utan tycker istället att det är skoj att sätta mos bakom ord.

• snaily

Koko
    Du instämmer med mig alltså?!
    Där hade vi ett sånt ord igen - trådis!
    Is-orden tar över världen, moahahahahahah!!

Tack för medhåll angående långresor mitt i svinkall vinter!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!