• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 3barnsmor

Här kommer den sporadiska inhopperskan !

Muggles: En fördel till på tvillinglistan - du behöver bara ha ett födelsdagskalas (visserligen alltid varsin tårta) och bara ett barnkalas. Två flugor i en smäll !

Snaily: Skit i vad familjen säger. Stanna hemma och gosa med bebisen och lär känna varandra. Kyla, RS-virus och kräksjukor är skäl nog till att inte ge sig iväg i onödan med en nyfödd.

Vickan: Kompisen hade problem med hormonspiralen ett par månader innan det gav med sig, så ge den en chans ett tag till.

Porchez: Härligt att du mår bättre!

BS: Trist med sjuk Iris. Hoppas att hon kryar på sig.

Ego: Haft födelsedagskalas i helgen och för första gången på sju år har tjejerna haft en vit födelsedag. Jag kan inte minnas när vi hade såhär mycket snö och kallt såhär tidigt. Barnkalaset, som delvis var ute, blev en succé då alla barnen tyckte det var jätteroligt med snön. Perfekt kramsnö att göra snögubbar av! Nähä, dags att jobba en stund innan sänggång.

• Parnassia

AM - skönt att du verkar nöjd! Men jag undrar hur mycket man kan kräva som hyresgäst egentligen? För det verkar vara det Mr Y har velat göra. När man hyr  tex en lgh, hyr man den inte i befintligt skick då?

Vickan - det blev en likadan fast typ 8 år nyare. Men det har strulat lite idag. Maken upptäckte att synkningen inte funkar i växellådan så ev blir det ett återköp... Fast vi vill att de ska renovera ist. Vi får se.

Hur gick det att sluta amma?!

• viktualia
    Parnassia skrev 2010-11-29 20:31:35 följande:
     Hur gick det att sluta amma?!
    det gick otippat odramatiskt!! Trollet åt lite på nätterna de första dygnen när jag jobbade.. men efter tre nätter la han ner.. sedan hade vi ett kort återfall 1,5 vecka senare när han fick lite bröstmjölk mitt i natten. sedan dess har både han och jag klarat oss bra ändå... Han dricker välling gjord på 2,5 dl vatten varje kväll och verkar ha accepterat att det är pappa som är hemma på dagarna! SötTrollet!!
  • BrudSommar2006

Vickan, nja, jag tror inte hon vill ha sådana faktiskt. Höll du uppe amningen i 1,5 vecka och sedan snuttade han lite igen utan problem? Det tar inte slut så fort alltså. Bra att veta, har lite svårt att få bort sista snuttningarna framåt småtimmarna på nätterna.

Heja AM, vad bra att det verkar lösa sig! Tack för länken.

• Piggelin1

Senaste erfarenheten av småkillar som pinkar åt alla håll - när mannen nyss bytte på lilleman, så lyckades lilleman pinka sig själv i ansiktet

Mugglan - vi var på Gunnebos julmarknad i lördags!

AM, gott att det gick bra idag!

"Mockisar" - ni är så roliga i Sthlm, allt får smeknamn som slutar på "-is" Mockis, mellis, Piggis, Frejis - finns säkert massor av fler, men kom inte på fler just nu...

Vill gärna skriva mer, men hinner tyvärr inte mer nu - måste ta min kvällsdusch & sen hoppa i säng...

Kram!

• Lapinette

Porchez - vink, vink! Vad skönt att du mår bättre!

Vickan - instämmer, hatar också menselände! Nog för att man inte blir gravid man ska bli påmind om det varje månad. Hate it!

AM - vad skönt att det går er väg i nämnden men är Yasuragi intresserad av lägenheten trots han inte får igenom sina krav? Jag menar helst av allt vill ni väl ändå inte ha honom där.

Piggelin - för småkillar och så finns det dem som säger Lappis!

• Parnassia

God morgon! Kallt (-13) men vackert idag!

Dagens I-landsproblem har redan hunnit uppstå: Min spark är slö (och Nej. Det beror inte på föraren.) Kan man slipa medarna? Vad säger Norrlänningarna?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!