• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

PB, åh vad hemskt, stackars, stackars granne! Kan man få se huset tro?

Hur har det gått för AM då? Hoho?

• Parnassia

BS - ja! Jag tror att det finns mockasiner (om det var det du menade) i stl 30. Jag köpte till stora nyss, på Lindex. Men jag tror inte jag köpte största storleken och då har hon typ 27-28 tror jag. Stora i storlekarna var de oxå.

AM - hur har det gått idag!!??? Och jag säger som Snorkis, vad är det som egentligen hänt? jag har inte riktigt fattat det. Hoppas det gått bra för dig/er!

PB - skönt att ni klarat er! Jag tänkte på ån... Och stackars grannen. Han är måste må jättedåligt. (Han oxå.)

• Parnassia

PB och andra - ang fosterbarn. Är ni säkra på att barnet kan lämnas tillbaka till föräldrarna om det gjorts ett "riktigt" omhändertagande enligt tex LVU? Flera i makens släkt har fosterbarn som bor hos dem för gott, som jag förstått det. Föräldrarna har i några fall umgängesrätt men att de ska få tillbaka barnen har det aldrig varit tal om vad jag vet.

Ibland tas ju även riktigt små bebisar omhand och överlag är det ju svårt för myndigheterna att hitta bra familjer.

Inget direkt riktat till någon nu, bara mina funderingar, nu när ämnet är uppe.

• Parnassia

*fortsätter spamma*

På lördag serveras följande:

Skaldjurssoppa med morotsjulienne

och

Broccolisoppa

SKa bli så kul att ses!

• Parnassia

Oj! Så kan det gå när man klipper och klistrar.

• porchez

tittar in och säger HEJ!!!

Jag saknar er faktiskt massor, men just nu har jag inte tid till alls hänga med och skriva här, men snaaart hoppas jag att allt lugnar ner sig, även om jag har har några svåra tuffa beslut att fatta. Men jag mår mycket, mycket bättre och min kurator har hjälpt mig MASSOR! Har några tider kvar som är bokade, men sen känns det som (vad jag vet nu) att jag inte behöver fler tider.

Jag läser ikapp tråden så mycket jag hinner och jag glädjs och gråter med er.

Ha det så bra! Stora kramar till er alla!

• viktualia

mockasiner - såg jag på PoP idag

parnassia -vad blev det för bil?

Ego - HATA menseländet.... även om det inte är nån sorg att få mens... så gör det ONT och mängden blod är rejäl... men.. jag ger det här en omgång till.. sen får jag döma om hormonspiralen funkade på mig eller ej..

• fru AM

Hejhej igen!

Hyresnämnden gick bra! Ingenting visserligen klubbat och klart än då nämnden mer är till för medling och förlikning, men Yasuragi vann INTE! Vårt egna, tidigare förslag till honom vann äntligen gehör och med lite "extra allt" så ska det nog gå hem.

Om någon förstod något av det ...  Är i alla fall lättad - det hade kunnat fullkomligt åt pepparn (i alla fall trodde jag det)

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-11-29 13:30:47 följande:
    Mockisar i storlek 30, finns det tro?
    Det ska finnas - av märket Nowa Li ... http://www.brunngard.se/media/produktkatalog_strumpor_ecco.pdf (jag har köpt deras mockisar - fast mindre storlekar på exempelvis Spooky på Grevgatan, men osäker på om de tar in de största storlekarna.) Livia behöver också mockisar så jag ska ändå leta efter 28/29 - hör av mig igen om jag hittar.
  • smint

AM: Vad härligt att det gick bra och att han inte vann iaf  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!