• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Heja AM, heja AM!!! Måtte han få vad han tål!

Snigeln, inte fixerad än alltså, hm, minns att Iris knappt var fixerad när jag åkte in till förlossningen, kanske inte konstigt att det tog sin lilla tid... plus att hon var en vecka sen. Fast din borde ju vara lite mindre och lite lättare att få ut då.

PB, eeh, fönsterputs, va e de??

• Telis

Nu finns Snorkmannens tatuering i galleriet. Otroligt att den redan ser så fin ut! Jag hade liksom tänkt mig att det skulle vara svullet och hemskt rätt länge.

• Telis

AM, jag är djupt imponerad av era nattliga vanor. Och håller alla tummar och tår imorgon eftermiddag!

• Telis

JÄTTEofta öppnas ett nytt fönster för mig när jag är här på BT med nån sida om att rädda tigrar - händer det er också eller är det bara jag som klickar snett på nåt sätt?!

• Telis

snaily, bra rapporterat. Fast jag förstår om det blir jobbigt med ett himla tjat om hur det känns hela tiden så jag ska inte fråga mer. Men du smsar väl nån i tråden som kan rapportera här SÅ FORT det händer något (om du inte hinner skriva själv förstås)?

• Telis

nenne, jag har ju tjatat om sandwich pepparkaka här i flera år  - äntligen någon som lyssnar! Helt ooootroligt god!

• viktualia
    Telis skrev 2010-11-28 20:44:58 följande:
    JÄTTEofta öppnas ett nytt fönster för mig när jag är här på BT med nån sida om att rädda tigrar - händer det er också eller är det bara jag som klickar snett på nåt sätt?!
    det är en automatisk inloggningsgrej, att man får en annonssidan som poppar upp i en ny flik. Ytterligt störande...
  • Telis
    viktualia skrev 2010-11-28 20:52:54 följande:
    det är en automatisk inloggningsgrej, att man får en annonssidan som poppar upp i en ny flik. Ytterligt störande...
    Jag misstänkte det. GALET störande!
  • _koko_

Godkväll i tråden! Tittar på da Vinci-koden och väntar på att tvätten ska bli klar i torktumlaren. Lillebror är fortfarande hängig så det blir nog vab i morgon igen. Nästa lön blir inget att längta efter. Har glömt allt jag skulle kommentera, så det får bli i morgon. Tumhållning för AMs möte med yasuragi iaf. Kram på er alla!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!