• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

BS-jo har man fått missfall innan så är man kanske försiktigare än annars och tar det extra extra lugnt. Jag tyckte ändå att jag drog ner på tempot och tog det lugnare än vanligt och gjorde jag inte det så kom maken och bannade mig . Men visst hjälpte jag till i renoveringen med fysiska saker men det kan jämföras med att ta en powerwalk eller styrketräna tex

• Fru E

Det är ingen som har länken till tråden på fl som  var en ironisk tråd om hur man blir gravid, den var verkligen så härlig att läsa förgyllde många stunder för mig men hittar inte den nu

• BrudSommar2006

EA, ja som sagt så menade jag ju inte att det här gällde dig utan försökte bara hitta på en ursäkt för din pappa som kanske inte har så bra koll!

• viktualia

EA - jag har ju tyvärr "lyckats" med missfall två gånger. Och läste på om frågan. Och det är otroligt PYTTELITE i frågan som går att påverka. Det är naturen som sladdar iväg och krånglar till det hela. Så skit i hela "ta det lugnt"-idén och inse att du är oskyldig i soppan. Och SKÄMS på din pappa!

Snorkfröken - japp har läst samma tråd på FL fast hade missat inlägg 87.. maaaj gaaad.... *fnissar*

Och Snorkis igen - säg till om/när du känner att det vore ok att ses! Skulle gärna äta middag med Porchez och dig i "storstan" och krama er båda läääänge!!!

• Fru E

BS-ingen fara jag tror egentligen att han bara är rädd om mig

• start september

Fru E,

jag har funderat och läst en hel del kring vad som orsakar missfall. Om man inte har någon särskild benägenhet så ska inte tex normala lyft orsaka något. Målarfärg orsakar inte MF, det är farligt av andra anledningar som jag förstått det.

Nu ska jag inte prata om vad jag gjort och inte gjort eftersom jag inte har så bra trackrecord men det jag tror är farligt är extrembelastning. I det räknar jag inte för egen del att lyfta 15 kg arg dotter eller skotta snö. Däremot springa till bussen så att man får blodsmak i munnen försöker jag undvika.  

MF är så onödigt och så extra onödigt meningslöst i ert fall när ni kämpat så, men har ju i många fall ingen förklaring mer än att något var fel med embryot.

Kram!

• Fru E

September- säger samma sak till dig som till Vickan behöver nog bara höra orden av någon annan än maken

• viktualia
    Fru E skrev 2010-11-27 22:01:21 följande:
    Vickan- tack precis vad jag behövde!
    *kramar om läääääänge*
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!