• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

men har ni provat sandwich pepparkaka, ja glassen alltså? Maj gadd vad god!

• snaily

Nenne
    Jag förstår dig precis - jag skulle aldrig ge mig på tjejvasan otränad! En mil i vanliga spåret kan ju vara sjuuukt jobbigt, hur ska man då orka tre gånger så långt utan att ha tränat? Inte skoj!
    Men du - Tjejvasan nästa år kanske, hängeru på?

• snaily

PB
    Ååå typiskt, så surt!!
    Men risgrynsgröt och skinkmacka lät rätt juligt i alla fall.

Min make såg måttligt road ut nyss när han gav sig ut i kylan med en ouppvärmd bil, för att åka till macken och köpa julmust och pepparkakor. Ibland är han rätt bra att ha!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-11-28 18:18:57 följande:
    men jag behöver inte använda bärsjalen, bara att vika upp blötmagen till en pung för Pricken att åka runt i. Skitmysigt!
    Det där tror jag inte ett dugg på! Tyckte din mage såg missänkt platt ut när jag såg dig senast!
  • passionsblomman

Nenne, herregud jag veeeeeeet! Behöver jag säga att han gör sådär VARJE år!!! Och jag tycker att visst, det kan vara barmark länge här, och även störigt om det knappt alls blir vinterväglag, men FY vad det är läskigt med underkylt regn! Och helt livsfarligt.
    Det är inte för intet som jag kallar min sambo för "Mr Mañana Himself".

• Lapinette

Här har vi inga problem med vinterföret ... vi har inga vinterdäck så bilen står snällt i garaget och myser när snön yr utanför.

Härligt tjejer med tjejvasan! Själv skulle jag aldrig och vill inte varken skida eller springa nåt jäkla lopp. Tror jag skulle få hybris och antingen försöka komma först dvs dö efter 15 minuter eller så skulle jag bara ge upp mitt i allt och åka hem. Nej, är glad att jag lagt ned tävlandet en gång för alla. Träna gör jag för att jag tycker det är sköng och skoj inte för att bli bättre.

• passionsblomman

Snigel, både mack och make kan ibland vara underskattade. Julmust är förresten årstidens livselexir.
    Som tur är tycker båda killarna härhemma att min risgrynsgröt är bland det godaste som finns. Så det fick duga idag. Jag gör steken imorgon istället tror jag.
    Nenne, att skruva ihop och plocka frama lal jullysena tar faktiskt sin modiga tid när man numera har lite fleer förnster att bestjärna. Förr tog det typ tre minuter...
    och på dagen var vi ju på handboll, så det här var eftermiddagens panik-adventsning. Eftersom jag vägrade gå med på att det inte skulle lysa imorse.

Inatt när jag var ute och skottade gick jag vägarna här förbi och kikade ordentligt på allt som lyste, och faktiskt så blir det väldigt väldigt sagoaktigt med alla stjärnor och ljus i det här huset.

• viktualia

här yr snön nåt sanslöst.. och istället för att gå till kyrkan (15 min prommis) tog vi bilen... alla tre hade frusit bort om vi hade försökt med något annat. Vinterdäck är mer än påkallat här... jag höll på att sladda flera gånger när jag körde totalt 5 km igår... faktiskt lite läbbigt...

... grubblar annars hårt över om jag ska ta bilen till jobbet på tisdag. ska på julfest på kvällen och bussarna går lite glest och jag ska ha ett SJUKT seriöst möte på onsdag=måste vara pigg. Men fortsätter vädret vara som nu, så känns bilkörning inte särskilt lockande... så jag kanske får bete mig som vilken Askunge som helst... fast midnatt får nog infalla betydligt tidigare än 24.00...

• fru AM

Hej! Hoppas alla har en trevlig söndagskväll! Hela familjen AM är sega efter en lördagsmiddag som slutade kl 02.30 - och DÅ gick barnen och la sig ... Upp kl 07.30 ...

Vi har INTE julpysslat alls. Varit på adventsfika bara. Vi spar julpyntet till nästa söndag.

Nu ska jag snart gå och sömnladda inför morgondagens uppgörelse med Yasuragi (kl 15).

Go'kväll i stugorna! Adventskram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!