• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

BS: lycka till med Iris (och Astrid)!

Nähä nu loggar jag ur och lägger på den seriösa, bekymrade, hyresvärdsminen ... 

• smint

när jag läste artikeln om barnen började jag också fundera massor.. dom är ju jättesmå fortfarande och man kan ju inte lita på att 4 åringen passar syskonen???  fattar fortfarande inte hur länge mamman var inne i den där lägenheten.. tragiskt är det iaf

PB: Har sagt det förrut, du skulle bli en fantastisk fosterförälder eller avlastningsförälder.. Men förstår att det är lite tidigt att tänka på annat nu.. Men ditt hjärta svämmar över av så mkt ömhet och kärlek som många skulle behöva.

AM: Håller tummarna för dig idag, jag har nog inte läst på ordentligt vad som hänt i detta fall från början men lite har jag förstått..

Lappis: Äsch för tanten

Dottern på förskolan efter 1,5 v ledigt, var lite jobbigt att bli lämnad, och sedan var inte så många ute då det var för kallt.. men den personalen som kommer vid 9 kan ju vara ute en stund med de barnen som kommer sent??  När jag hade varit och handlat och åkte förbi med tåget 30 minuter senare var alla inne.. Så kallt var det inte och de flesta har ju bra med kläder.. aja hoppas dom är ute en liten stund nu när jag hämtar.. Vill att dom skall vara ute så bacillerna inte frodas.. 

nu dags för sen lunch, sill, potatis och ägg.. fick ett sug efter det i morse.. minns att jag hade det sist jag var gravid också..

• BrudSommar2006

Mockisar i storlek 30, finns det tro?

• BrudSommar2006

Här var det -18 imorse, lite varmare nu på dagen, men jag tror att de har en -10-gräns på dagis, kallare än så och de är inne, så jag gissar att de varit inne idag. Inte för att det spelar någon roll för Iris just idag.

• smint

när vi åkte till fsk så var det -9 tror jag.. och då kom solen också fram så det kan inte varit kallt så länge.. 

Har skrattat gott nyss, kikade på ett avsnitt av Böda camping på kanal 5.. seriöst vilket program.. får mig att inte vara såå sugen på campingsemester med familjen.. Men men  

• Lapinette

snaily - tack för länken. Nu blev min make superglad!

• Parnassia

Hej allihop!

Jobbar på att läsa ikapp efter en intensiv datorlös helg. Vi har varit på vift och firat två födelsedagar, köpt ny bil och halkat hem på E4:an i gårdagens hemska väder. *puh*

Läste om PB:s kontatkt med AF. Skönt att du fått tag på en så bra människa där! Jag har undrat hur det är med er med tanke på allt man sett på nyheterna om vädret i er region.

Kan också instämma i kokos hyllningar av täckkjolar. Har två! Den ena har jag nästan slitit ut. Världens bästa plagg!

• Parnassia

ANg kjolarna igen. Jag har en SKHoop och en Dobsom. Båda är bra. Dragkedjan i sidan gör att man man reglera hur högt sprund man vill ha. SKa man fingå och fryser drar man ner så att sprundet blir kort. SKa man skotta snö kan man göra som jag gjodre idag, ha sprund upp på halva låret.

Jag har varit och fått in spiralen idag btw. Ingen angenäm upplevelse men nu är den inne och förhoppningsvis funkar den perfekt så att det är bra för flera år framöver nu.

• passionsblomman

Parnassia, just vi har klarat oss väldigt bra, tackar som frågar. Det är lite fler sjöar längs vägarna, där vi brukar se hagar och skog, och vattennivån i ån utanför är lika som vid vårfloden, men inga översvämmade hus av den orsaken. Neråt Kalmar däremot...jiiises! En granne sa att"det ser ut som om det blvit bara hav av alltihop".

Men däremot hände det något med det kommunala avloppet så att en mängd hus i byn fick översvämning inifrån så att säga, då hela systemet gick baklänges. Vår granne snett emot har skilt sig och ska sälja huset. det har precis kommit ut på Hemnet. I förra veckan stod han med 1/2 m vatten i hela sin-inredda-källare, där Tv-apparater, tobårsrum med deras datorer, playstation and you name it stod. Liksom garahe, tvättstuga, pannrum men all vinterns pellets etc etc... Jag tycker så synd om honom att jag inte finner ord. Stor chans att han får sålt sitt hus nu!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!