• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • 1up

Lapinette: Tja, jag kan ju hålla tummarna för det också. :)

• fru AM

Så 1up: mitt tips är en sen vigsel eftersom barnpassandet blir lättare och lättare ju senare på dagen/kvällen det blir ...

Om ni ska ha vinterbröllop så tror jag inte på utomhusfest! Men det kanske bara är jag som är kinkig?

• Lapinette

Restaurangen som maken friade på finns inte längre. Tror det är en rysk restaurang där nu. Lite trist faktiskt! Tycker personligen att han skulle ha valt en gammal favorit istället men han vill prova något nytt med avsmakningsmeny och hela kittet.

• Lapinette

Vinterbröllop är jättevackert! Speciellt om det är snö. Har varit på flera, otroligt vackra vinterbröllop. Så jäkla trist att inga kompisar gifter sig numera . Vill gå på bröllop!

• Lapinette

Oj, kom på att jag kanske inte ska klaga. Vi var ju på bröllop på Rivieran i september. Tänk vad man glömmer fort!

• muggles

Det här är till Nenne (kopierat från FB):

NÄRA SLUTET. Det gamla paret skulle ha sex men gubben hade svårt att få in den. Till slut gick han ut i hallen och hämtade ett litet skohorn som han la den skrynkliga gossen på och förde in den försiktigt. Då säger den ena äggstocken till den andra Nu är det nog sista gången , för nu kommer den fan in på bår.
  • FruCicci

1up,

Vi förlovade oss i öknen i Dubai, med 2 kameler som vittnen i solnedgången. Sen kissade en av kamelerna, så vi var tvungna att kasta oss åt sidan för att inte få skvättandet på oss. Maken gick ner på knä, sen ringde han mina föräldrar och berättade vad han hade gjort.

Till saken hör att vi hade setts IRL 13 gånger, han hade aldrig träffat mina föräldrar eller pratat med dem. Lite coolt.

Vi gifte oss augusti 2006, vi hade 3 dagars bröllop, ganska påkostat och ca 100 personer. Själva bröllopet började för gästerna kl 14.30 med skärgårdstur med båt och i kyrkan var vigseln kl 16. Vi hade smoking och långklänning. Jag hade dock inte mina 2 barn då, de kom 07 och 09

AM jisses vad fint det var där! Jag kommer ihåg när du var på brudbuketts visningen och Silvia var där, visst var det så. Du var ju i tv med

• muggles
    1up skrev 2010-12-06 11:17:05 följande:
    Mugglan, du är ju gravid!
    Japp och en duplex blev det Nytt ord för mig men verkar vara vedertaget bland BM & co.
  • muggles

Cicci: HAHA. Du ska alltid vara värst! Kamelpiss - det var ju oslagbart!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!