• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Jag och maken träffades på en semi-blinddate (semi för att jag aldrig träffat/sett honom tidigare men han tydligen spanat in mig på mitt jobb lite i smyg...). Det var trevligt men jag var inte HELT övertygad till en början, han var nog desto mer intresserad men var lite för blyg för att visa det... men trots lite trög start så blev det vi ganska snart. Det måste bli 7 år sen till våren, jösses!

Maken friade under en regnig fjällvandring i Ramundberget, gick faktiskt ner på knä i mossan. Sen firade vi med champagne och middag på fjällhotellet, ganska romantiskt faktiskt. Ringar köpte vi tillsammans några dagar senare.
    Höstbröllop blev det sen drygt ett år senare.

• kängu

Mugglan, där sa du ett sant ord, så skulle det kunna vara!

• Piggelin1

Haha - alltid lika kul att överraska

Kapellösa - helt rätt! Det blir kombinerad vigsel & dop, i februari närmare bestämt!

Hmm, vill ligga lite lågt med detaljerna just nu - förutom familjen är det nästan ingen som vet om det, & mannen vill ligga lågt & inte berätta det alls innan vi är "på andra sidan". Planen är att köra fest med vänner vid ett senare tillfälle.

Men jag tror att det kan bli riktigt bra! Lokal bokad, tyg till klänning inköpt (& sömmerska anlitad), präst bokad, inbjudningar skickade för en vecka sen (min mamma var alldeles gråtfärdig när hon & pappa ringde upp efter att ha hämtat in posten förra tisdagen!), förhoppningsvis är make up fixad (kompis som är utbildad hudterapeut i grunden - hon skulle bara dubbelkolla datumet så att inte en mässa kommer emellan), menyförslag har vi fått & ska träffa kökschefen efter jul. Ring har vi börjat kolla på osv. Angenäma bekymmer

Nu MÅSTE jag äta lunch, måste ju snart väcka upp lilleman för att hämta dottern...

• snaily

Att jag aldrig lär mig! Man ska inte hitta på såna strapatser när man är höggravid, på BF-dagen och allt! Nu har jag riktigt ont i bäckenet. Det gillade inte jättelångpromenad på buckliga skoterleder, och framför allt gillade det inte att ta sig över ån (som inte var ordentligt frusen) genom att balansera och hoppa på hala stenar! Aj aj.

Kan ingen påminna mig imorgon bitti om att gå en LUGN och LÄTT promenad då? Det blir i och för sig självreglerande om det fortsätter göra såhär ont.

• kängu

Piggis, så underbart roligt för dig och mannen, stort grattis verkligen!!!

Ang. lilleman, kan du inte promenera o hämta Amanda och trycka ner lilleman i vagnen inlindad? Fast det kanske är för långt?

• snaily

Låter superbra Piggelin, och ni har ju kommit hur långt som helst i planeringen! Kul!

• fru AM

Snaily: det är inte så att du skulle kunna tänka dig att låta bäckenet vila tills Ynglet är ute? Typ INTE gå på långpromenad alls?

Grattis i förskott Piggelin!

• FruCicci

HÄRLIGT PIGGIS!

Grattis till allt och ni verkar ha ganska mycket klart!

Din mamma måste vara såååå glad, tänk den dagen ens egna barn ska gifta sig... my god!

• Piggelin1
    kängu skrev 2010-12-06 13:01:35 följande:
    Ang. lilleman, kan du inte promenera o hämta Amanda och trycka ner lilleman i vagnen inlindad? Fast det kanske är för långt?
    Hade kunnat funka, om det inte var så att han bara har blöja under filten... Bodyn blev blöt på ärmen & axeln när jag ammade senast & tänkte att det blöta kanske var ytterligare ett irritationsmomment för goingen...
  • Ore

Kul med bröllopsplaner, Piggelin! GRATTIS!!!

Snaily: AM:s förslag om att låta bäckenet vila låter rätt bra, tycker jag...

Kängu: Hoppas de hör av sig snart!

Det jobbet jag sökte för eeevigheter sedan har ännu inte hört av sig. Och nu vågar jag inte ringa längre...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!