• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Ore – trist att de (nya jobbet) inte hört av sig något mer :(

Kängu - hur går det för dig?

• 1up

Sweet! Jag skulle också vilja ha ett slott med en egen drake och hela fjällvärlden att gå vilse i på väg till Mt. DOOOOM.

Kundvagnshjul.. åt helsike med dem. De funkar om man är bosatt inuti en shoppinggalleria, men tänker man ta med sig barnet utanför densamma dröjer det inte kvarten innan man får slaganfall.

• nennesjuttioåtta

frågan är om jag vill vara framme 20 i ett eller halv 2?

• Ore

Fast jag gillar mina kundvagnshjul, utom i snödrivor Å andra sidan så undviker jag att gå ut när det är snödrivor. Och måste jag då gå ut så kan jag ta bilen. Eller pulkan, nu när lillkillen blivit så pass stor som han är.

• nennesjuttioåtta

ä, jag är glad vi inte köpte vagn med svängbraa hjul – då hade jag inte kommit av tomten ens! och även om det  är plogat så blir det ju lite slirigt ändå. nej huvva

• nennesjuttioåtta

pker man gratis med SL med barnvagn?

• Lapinette

Så klart man pökar gratis på SL!!! för det var väl det du menade nenne?

• Parnassia

Piggelin! Vad roligt med bröllop!! Jag tycker ibland att det är synd att jag redan gift mig, för jag får ju inte göra det igen!

Lilla är prickig, knappnålsstora prickar på hela kroppen. Vi var på VC i em och de sa att det är virusutslag. Har ni hört nåt om det? Jag har aldrig hört nåt liknande!

Fö känner jag mig som en levande död. Jag skulle aldrig ha svarat Telis att vi sov bättre för nu har vi haft 2 hemska nätter igen. Måtte det vara en tand till på gång och inga andra utvecklingssteg.

(Mer passande är vi har nu blir svårt, hon ställer sig mot ALLT och det går oftast bra, men kräver mycket passning.)

• nennesjuttioåtta

lappis – naturligtvis! Schyrre att kunna pöka gratis, alla andra ställen jag gör det på får man ju betala böter för.

• Ore

Nenne: Det var förvånansvärt få gånger jag tyckte det var slirigt och jobbigt med swivelhjul under förra vintern. Fast då bor jag ju hyfsat centralt, även om det är i ett litet samhälle... Mesta tiden var det hårt åtkörd snö på gång och cykelvägen. Det som var jobbigast var nog faktiskt när det där lagret sedan smälte, och det var mjukt och moddigt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!