• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Hattis,

haha ja min lite mer frekventa närvaro här i tråden igen beror nog på att jag inte riktigt orkar vara såpass effektiv som jag egentligen borde på jobbet... Längtar efter julledighet Fast nu har en annan grej dykt på på jobbet så jag tror min "fantastiska" ledighet har blvit rejält naggad i kanten.... Å andra sidan var det en positiv nyhet så det är blandade känslor över detta. Mest är jag nog faktiskt väldigt glad trots att det handlar om mer jbb över jul och nyår.

• snaily

PB
    Hur har det gått idag?? Hoppas det har gått bra och att du orkar in och rapportera!

Sweet
    Synd på naggad ledighet! Fast det låter ju bra att du är glad över det hela!

Pepparbaksbak avklarat! Nu kan Ynglet gärna få komma snart. "Bara" 135 sjukskrivna på sjukhuset nu också så det låter ju lovande.

TV-tips för ikväll - skippa de bortskämda ungarna och kolla istället på Vetenskapens värld kl 20 på tvåan, bland annat om nobelpriset i medicin (IVF)! Jag ska kolla, och äta halvbrända pepparkakor.

• snaily

Jag har alltså bakat pepparkakor, inte pepparbakar! (vad nu det är för nåt)

• porchez

Jag läser sakta med äskert ikapp och när ni pratar lokalt kan jag inte låta bli att kommentera Älskar också den Indainteriör, men har nog aldrig handlat där...

Vickan och Snorkis - Annars måste ni besöka den nya inredninsbutiken, som ligger en trappa ned i den ny öppnade gallerian. Det är "min" butik, där jag tänkte söka jobb om ni minns? Om ni är med på vart jag menar förstås?

annars så slutade kvällen bra när jag väl kom fram, missade första taxin när jag satt och surfade på mobilen och såg inte att den kom haha! Men usch så nervös jag var innan, men har nog hittat några tjejer som jag trivs riktigt bra med, kan bli en party-gäng

*läser vidare*

• porchez
    Hattis skrev 2010-12-05 00:17:59 följande:
    Här verkar det inte heller bli så spännande, när jag kom hem från en mycket trevlig kväll ute upptäckte jag små spottings. Har bara haft sådana en gång tidigare men då kom tanten på riktigt efter några dagar Tack Snorkis m fl för hållna tummar. Nu ska jag sova.
    skräp oxå!
  • porchez
    Lapinette skrev 2010-12-06 11:32:51 följande:
    Vinterbröllop är jättevackert! Speciellt om det är snö. Har varit på flera, otroligt vackra vinterbröllop. Så jäkla trist att inga kompisar gifter sig numera . Vill gå på bröllop!
    Jag har alltid drömt om ett vinterbröllop!! Ska dock bara hitta en man först, och få honom att fria
  • viktualia

grattis i förskott Piggis!!

Omsan - fniss... synd att vi missade varandra och synd att din telefon laddade ur.. fniss fniss!

Kapellösa - välkommen hit!

Frieri - vi resonerade om saken men själva förlovningen skedde på en fin restaurang i Neapel dit vi åkt utan någons vetskap. Och gifta har vi varit sedan 2006 - vi var ju ett helt gäng som traskade in på BT samtidigt då. Snart har vi varit ihop i tio år... så här en son, villa, volvo och husrenovering senare... romantiska var vi medan vi bodde 25 mil ifrån varandra, något som pågick i 2,5 år. Och jag hittade prinsen på en dejtingssajt på nätet

Tvärego - är lagom matt efter en galen dag i storstaden. Men jag kom hem i förväntad tid!
    *gilla*

• porchez
    FruCicci skrev 2010-12-06 11:53:37 följande:
    En annan kul grej är ju hur man träffas Det pratade vi om när vi hade vår ost och vin kväll i tråden sist.... Min man komme inte riktigt ihåg (när vi är på tillställningar och jag efter ett par glas ska berätta) att han och jag möttes i en bar 1998 och att jag hade en glammig tight guldklänning på mig, brunbränd och UTAN TROSOR Det berättade jag så klart och sen följde jag med honom hem, men var för full för att få till det. Sen tog det 2 år till innan vi möttes i en annan bar, jag i förd en ny klänning men med trosor på denna gången, följde med honom hem igen och var återigen på arslet så det inte blev mer än byta telefon nummer.... Sen sågs vi 3 gånger till innan jag stack till Dubai, men det där med att byta nummer var ju bra för att det blev vi och kunde hålla kontakten, men en sak som inte många vet är att jag blev Telias bästa kund 2001 och fick massa fina brev och så där, min första räkning var på 45 000 kronor och sen kom en till på 20 000 kronor (knapplås visste jag inte heller vad det var om jag minns rätt), detta på 4 månader. Ibland undrar jag om han var värd det
    haha Cicci du är så skön! skrattar och gapar stort här! 45 000kr!!

Jag minns när jag var kär under gymnasietiden och fortfarande bodde hemma, ringde till en killes mobil lite väl mycket. En dag när jag vaknade hade pappa tejpat fast telefonräkningen på köksbordet och skrev, BETALA! Annars tar jag specad räkning och räknar ut var och enoch spärrar telefonen! Vi var tre syskon och jag tejpade fast mina sparade pengar bredvid räkningen och stack hemifrån i tre dagar innan jag vågade mig hem igen

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!