• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

September,

ja det är nog smart att låta den värsta snuvan gå över. Hoppas du ine får alltför ont när du ska flyga imorgon.

• Oupsie

Tillbaka! Eller nått, åtminstone tillfälligt.

Hemtenta inlämnad, en dags paus innan nästa, tjohoo vad kul!

Jag är jättetrött. Psykiskt och fysiskt. Hattis, jag förstod precis vad du menade med hemtentor men på sätt och vis föredrar jag ändå hemtentor framför salstentor. Salstentor gör mig knäpp i huvudet, eller om jag alltid är knäpp i huvuudet och därför inte klarar av salstentor . Något av det är det väl...
    Muggles, jag funderade ett tag också på om jag hade järnbrist eftersom jag var så trött, men jag kollade förra veckan hos BM och jag hade ett bra järnvärde. Tror att MSW slog huvudet på spiken. Det är alldeles för många tankar som far runt i huvudet som gör det svårt att koncentrera sig och jag sover inte så bra om nätterna. Dessutom får jag ont när jag har suttit en stund vilket också tar på krafterna.

Instämmer med Ore, trist att inte kunna komma på tråddejten, hade verkligen behövt göra något roligt känner jag. Men det kommer väl fler chanser .

Klockarbol, det är skönt att du kommer in och rapporterar. Hoppas att du kan få hjälp av psykolog och familjerådgivning att komma fram till hur du vill göra. Tycker inte heller att det är konstigt att han är kvar, ni har ju delat många år ihop och det är lätt att stå utanför och tycka. Stor kram! Och jag hoppas att du kan äta lite så att du inte försvinner helt.

Piggelin, vad roligt med bröllop! Äntligen .

Cicci, 45' , jisses Dumma kamel till att förstöra stämningen. Kul att du träffat en Daisy , fast här är Daisy bara ett trådnamn. Hon kommer att få heta något annat irl.

Hattis, droppat lite och sen avstannat? Betyder det att det fortfarande finns en chans? För i så fall släpper jag inte tummarna.

Snaily, står kvar vid min gissning på 8 december. Då är det dags Ynglet!

Sweet, låter trist att ledigheten blev naggad i kanten. Hade ni tänkt att åka iväg någonstans eller ska ni vara kvar i NY?

Tinga, jobbigt med vännen. Hoppas att det går bra med det allvarliga samtalet. Tummar hålls självklart för viktuppgång för Piff och Puff och Piffs operation.

September, skit med tanten! Och jobbigt att behöva flyga när man är förkyld. Glöm inte nässprayen!

Parnassia, ni kanske ska ha en sån vagn som vi har köpt. De har stora (tycker jag när jag jämför med andra vagnar) hjul som är luftfyllda. Fast det är bara framhjulen som är svängbara.

Är lite spänd på vad vi kommer att tycka om vår vagn. Satt ju och läste allt jag hittade om den på nätet och de som hade den sa att det var lätt att köra med i bland annat snö. Blev nästan sugen på att testa den nu när vi har snö, men sen kom jag på att det skulle vara för pinsamt att träffa på någon ute med en tom vagn och magen i vädret . "Eh, bebis, nä inte än, skulle bara provköra vagnen i snö tänkte jag... övningskörning... euhm"

Ore, åh det kan vara jobbigt att hitta väskor tycker jag. Men AM:s länk hade en massa fint .

Muggles, "på bår" . Vad roligt att du känner Ada och Beda . Har de så "bestämda platser"? Häftigt att du vet vem som gör vad.

AM, hihi, så fel det kan bli . Autocorrect alltså.

Hej hej 1up och Kapellösa .

Postar så länge...

• Oupsie

Stackars barn som är hårda i magen. Det verkar ganska vanligt, eller .  Jag var tydligen det också. Vet att jag alltid fick äta katrinplommon när jag var liten, och inget vitt bröd, var det nog.

• start september

Röstar på 9 december för Ynglet, fast bara om det är fler friska på sjukhuset då, Annars är 13 mitt favoritnummer fast när det är Lucia är det kanske onödigt. Så -  nu har jag helgarderat.

Gonatt!

• Oupsie

Kan berätta hur maken och jag träffades.

Första dagen på utbildningen. Men sen tog det två år innan vi fattade att vi skulle bli ihop . Maken kom på det före mig dock för jag var lite upptagen med med annat... så det var nog bra att han kom på det så att jag kunde rikta mitt intresse på betydligt bättre håll än vad det hade varit innan *skakar på huvudet och undrar hur jag tänkte*.

Flyttade ihop efter ett halvår, fast då hade vi ändå bara sovit en eller två nätter isär sen vi blev ihop. Vi är av den praktiska sorten och tanken på giftermål kom egentligen upp när vi började prata om ekonomi och testamente. Tyckte båda att det vore roligare med en bröllopsfest än att skriva testamente och vi hade ju ändå kommit fram till att vi ville tillbringa resten av livet med varandra. Så när vi väl hade bestämt att vi skulle gifa oss året efter så gick vi gemensamt och tittade på ringar. Förlovningsdatumet blev det datum som ringarna levererades . Men då gick maken ner på knä och så dracks det champagne . Efter ca 6 månaders planering så gifte vi oss. Ett ganska stort bröllop, över 100 gäster, och vi tycker båda att det var fantastiskt kul att bjuda på en sådan fest. Jag hade absolut kunnat tänka mig ett vinterbröllop, men eftersom vi bor i den delen av landet som sällan har snö utan mer blask och slask så kändes det som att en del av charmen med ett vinterbröllop hade gått förlorad. Höstbröllop kunde jag också tänka mig, men maken fick bestämma datum så det blev ett vårbröllop, och nu har vi varit gifta i 3,5 år och i februari kommer Daisy (första barnet).

• Oupsie

Kanske ska gå och lägga mig och se till att få sova lite innan det är dags att börja på nästa hemtenta... tänkte skriva mera men orkar jag knappt hålla ögonen öppna. Kram på er alla!

• porchez

Vad kul det är att läsa om era bröllop, frierier och första ögonblick... Ni får mig att tro på kärlek igen!

• kapellösa

Godmorgon godmorgon!

Telis:  Jag har följt den här tråden ganska ordentligt och de tidigare har jag sporadiskt smyggluttat i..*går tillbaka och kollar* ..i kanske 1-1,5 år..?

Sweetstreet: Stackars lilla stumpan! Att bajsa ska ju vara skönt, inte nått att gråta över! Jag gissar att ni prövat det mesta men kanske lite linfrö skulla kunna hjälpa till att mjuka upp den lilla magen?

Oupsie: Jag har bara gjort salstentor och har därför alltid inbillat mig att hemtentor ska vara såååå mycket lättare (gräset är ju alltid grönare på andra sidan campus!) men att bara ha en dag emellan tentorna tycker jag låter jäkligt hårt. *står med pom-poms och hejar på* 

Snaily: om jag också får vara med i vadslagningen så tror jag att det kommer en yngla på fredag.

Förövrigt ska jag nu gå och göra ett par tofflor och en rattmuff av två stora otäcka slyngelkatter som nyss lyckades riva ner duk, brödkorg och mattes älskade tekopp från köksbordet. På återseende!

• 1up

Vilket härligt och sammansvetsat gäng ni verkar vara! Alldeles oavsett om jag kommer ingå i gemenskapen vad det lider så är det gott att se hur ni har varandras ryggar.. utan att det blir göllegölligt, liksom.

• Parnassia

God morgon!

Tittar in efter ni-vet-vem, men hon sover väl än...

Oupsie - vad är det för vagn ni har? Gissar att det kanske är en med liggdel också, och det ska vi inte ha, Lilla blir ju ett i vår.

Kapellösa - så älskade var de katterna!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!