• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

AM, jag tycker din makes förslag är lysande! Helhet och på alla ledder är bra.
    Jag kommer gärna med tips och idéer på min helt intressebaserade nivå.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snaily

Häj!

Ville bara säga att Korven är sjukt rädd för både grodor och paddor (varken han eller jag ser skillnaden ).
    Dagens intresseklubben antecknar.

Trädgård? Usch ja, den måste vi väl börja sköta om nästa år. Försöker peppa maken så jag slipper. Här är en till med så ogröna fingrar som man kan ha!

• passionsblomman

Snigel, tur att du inte så värst ofta behöver behandla och bota just grodor och paddor då.

• snaily

Nenne
    Hurra för bokat VUL!! Riktigt bra beslut tycker jag! Så kan du börja tro på att graviditeten är på riktigt sen.

• fru AM

Ett "tips" då till alla "trädgårdsintresserade" - gör som jag och asfaltera ca 80 % av ytan så blir det mindre växtlighet att oja sig över!

• passionsblomman

Snigel, en gång var det ett avsnitt av något sådant där djursjukhusprogram, där de stod och dividerade med ägaren om huruvida de skulle operera en Geckoödla som hade en skada på svansen.

Operera en ödla!!!

Hade du gjort det Snigel?

Jag minns att jag förvånade min sambo (vi var nya för varandra då) med att gasta "men vad FAN är det för galenskaper! Slå ihjäl och spola ner den där ödlan i toaletten och köp en NY ödla för tusan!"

Tycker ni att jag plötsligt inte verkar så värst djurvänlig längre? Oskyldig

• fru AM

Antar att det hjälper mot paddproblemet också.

• snaily
    passionsblomman skrev 2011-09-20 14:39:27 följande:
    Snigel, tur att du inte så värst ofta behöver behandla och bota just grodor och paddor då.
    Tur va? Slipper gärna ormar och sånt också...
  • snaily
    passionsblomman skrev 2011-09-20 14:43:47 följande:
    Operera en ödla!!!

Hade du gjort det Snigel?
    Nej för tusan! Kan inget om såna däringa. Vad är fram och bak liksom? Typ. Skulle glatt remitterat den till nån som gillar att hålla på med konstiga djur.
  • Liten med Mindre

AM - ja tydligen är svartvinbärsbuske tåligare än rödvinbärs dito. Och de får bär på årsskott om jag förstod det rätt. Jag tycker ett helthetsgrepp låter bra, och personligen kan jag tycka att ätbara saker kan vara kul att ha på innegårdar och offentliga parker. Inga massor som dråsar på marken, men lagom för de boende att förse sig med när lusten faller på.

(Jag stör mig på alla bigarråträd på lekparker,som tillåtits bli så höga att ingen kan plocka bären men ungarna får klafsa omkring i nedfallna bär. Eller som lilleman - stoppa dem i munnen till mammas förtret.)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!